مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر قم فعال هستند گفت: قم تنها شهر کشور بوده که استانداردهای ایمنی آتش‌نشانی در آن وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۴ 29 September 2020

به گزارش تابناک قم، عباس جعفری در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی قم در بلوار پیامبر اعظم(ص) با اشاره به اینکه در حال حاضر 24 ایستگاه آتش‌نشانی در شهر قم فعال هستند اظهار داشت: قم تنها شهر کشور بوده که استانداردهای ایمنی آتش‌نشانی در آن وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه به ازای یک میلیون نفر جمعیت باید یک ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی وجود داشته باشد یادآور شد: برای ساخت این ایستگاه این زمین بسیار مرغوب در اختیار سازمان قرار گرفته است و پیمانکار پروژه انتخاب‌شده و این جزو محدود ایستگاه‌های آتش‌نشانی بالای 6 هزار متر سطح کشور خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در این مراسم با اشاره به تلاش‌هایی که برای ایجاد استانداردهای ایمنی در شهر قم صورت گرفت اظهار داشت: با بودجه‌هایی که دفتر مقام معظم رهبری برای این موضوع اختصاص دادند، بهره‌برداری از 10 ایستگاه آتش‌نشانی از سال 96 آغاز شد و شهرداری هم به ازای این اعتبارات 33 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات اختصاص داد.

سید امیر سامع با اشاره به پروژه ساخت ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی شهر قم ابراز کرد: این پروژه در جبهه نخست بلوار پیامبر اعظم(ص) و در فاصله مناسبی نسبت به حرم مطهر و مسجد جمکران قرار دارد.

وی با بیان اینکه در کنار این مجموعه، پایگاه نیروی انتظامی و اورژانس هم شکل خواهد گرفت و یک پد هلی‌کوپتر هم پیش‌بینی‌شده است افزود: این مجموعه یک پهنه خدماتی برای کل شهر و همچنین مراسم‌های مهمی خواهد شد که در طول سال اتفاق می‌افتد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی قم سه قسمت اصلی دارد که ستاد فرماندهی، مجموعه پشتیبانی و ستاد آموزشی از جمله آن خواهد بود که درمجموع هشت هزار مترمربع ساخت‌وساز خواهیم داشت که امروز حدود 30 میلیارد تومان ارزش کلی پروژه است.

سامع ادامه داد: در مرحله نخست ایستگاه آتش‌نشانی مرکزی شهر قم ایجاد می‌شود و یک سری تجهیزات در آن شکل می‌گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار