مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام از پرداخت ۲۳۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات به واحدهای سیل زده استان خبر داد و گفت: از این میزان تسهیلات ۶۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض است.
کد خبر: ۹۰۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱ 28 September 2020

به گزارش تباناک ایلام ؛ حبیب الله محبی  اظهار داشت: تاکنون ۱۳ هزار و ۸۲۳ پرونده از مجموع واحدهای احداثی، تعمیری و معیشتی سیل‌زده به بانک‌های عامل استان جهت دریافت تسهیلات ارجاع داده شده است.

وی افزود: از این تعداد پرونده واحدهای معرفی شده به بانک‌های عامل استان ۲ هزار و ۱۵۹ واحد احداثی، ۹ هزار و ۱۸۲ واحد تعمیری و ۲ هزار و ۴۸۲ واحد نیز مربوط به واحدهای معیشتی بوده است.

محبی از عقد قرارداد ۱۳ هزار و ۱۰۳ مورد از واحدهای سیل‌زده به بانک‌های عامل ایلام خبر داد و یادآور شد: با توجه به تاکید استاندار ایلام بر شتاب و همکاری همه جانبه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان پرداخت تسهیلات روند رو به رشد گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای سیل زده احداثی و تعمیری گفت: تاکنون ۲ هزار و ۱۵۹ مورد صدور پروانه رایگان، ۲ هزار و ۱۶۰ مورد آواربرداری، ۲ هزار و ۱۴۰ مورد پی کنی ساختمان، ۲ هزار و ۶۳ مورد آرماتور بندی و ۲ هزار و ۳۳ مورد دیوار چینی نیز به مرحله اجرای سقف رسیده است.

به گفته محبی کار اجرایی ۲ هزار و ۲۲ واحد به مرحله سقف و ۲ هزار و ۱۶ واحد مسکونی سیل زده نیز پایان یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام ادامه داد: ۱۵ هزار و ۳۱۴ تن سیمان رایگان به تعداد ۳۰۶ هزار و ۲۸۰ کیسه برای بازسازی در مناطق سیل زده استان توزیع شده و این روند همچنان ادامه دارد.

محبی افزود: برای هر واحد مسکونی احداثی روستایی و شهری ۱۶۰ کیسه سیمان اهدایی رهبر معظم انقلاب توزیع شده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان این اداره کل به صورت مستمر از روند بازسازی مناطق سیل زده بازید و سرکشی می‌کنند، اضافه کرد: کیفیت ساخت منازل روستایی همواره مورد تاکید بنیاد مسکن بوده و به هیچ وجه اجازه داده نمی‌شود مصالح کم دوام و نامرغوب در ساخت و ساز منازل روستایی استفاده شود. /م

برچسب ها: مسکن ، سیل ، روستا ، تسهلات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار