رییس نخستین کنگره بین‌المللی علوم زیست پزشکی اصفهان گفت: پزشکان و متخصصان هفت کشور ایران، کانادا، آمریکا، فرانسه، آلمان، سوییس و برزیل در این رویداد علمی بصورت مجازی شرکت کردند.
کد خبر: ۹۰۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶ 28 September 2020

رسول صالحی افزود: نخستین کنگره بین‌المللی علوم زیست پزشکی اصفهان (ICIBS-۲۰۲۰) با مشارکت دانشمندان برجسته دانشگاه‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی ایران و کشورهای کانادا، آمریکا، فرانسه، آلمان، سوییس و برزیل از پنجم مهر کار خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این کنگره توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بصورت مجازی تا ۱۰ مهر جاری ادامه دارد، اظهار داشت: از یک و نیم سال گذشته برای این رویداد بین‌المللی برنامه‌ریزی شد و مقرر بود اواخر فروردین امسال برگزار شود اما به‌دلیل شیوع بیماری کرونا در دنیا، این کنگره به تعویق افتاد و در این هفته بصورت مجازی برگزار شد.

استاد ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: برگزاری کنگره علوم زیست پزشکی بصورت مجازی این فرصت را در اختیار پزشکان، استادان، متخصصان و دانشجویان قرار داد تا بدون محدودیت‌هایی مانند تحریم‌ها و با برقراری ارتباطات گسترده با دانشمندان کشورهای دیگر به تبادل اطلاعات و تجربه‌های خود با همدیگر بپردازند.

وی مباحث اصلی در این کنگره را ژنتیک سرطان، یافته‌های جدید درباره سرطان، پیشگیری و تشخیص آن، نشانگرهای مولکولی و تست شخصی برای مدیریت بیماری سرطان، آنالیز اطلاعات زیست پزشکی و سلول درمانی عنوان و خاطرنشان کرد: همچنین در این کنگره مباحثی درباره کووید ۱۹ و یافته‌های مولکولی درباره آن توسط پزشکان و محققان ارائه شد.

صالحی با اشاره به ارسال حدود ۶۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره بین‌المللی علوم زیست پزشکی اصفهان اضافه کرد: از بین آنها ۱۳۱ مقاله بصورت سخنرانی و ۲۲۵ مقاله بصورت پوستر در فضای مجازی ارائه می‌شود.

وی گفت: علاقه‌مندان به مباحث علوم زیست پزشکی نیز می‌توانند با مراجعه به congressapp.ir/icibs از وبینارهای علمی این کنگره استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار