با افتتاح رسمی بازار روز کوثر شماره 15 در سیزدهمین برنامه هر یکشنبه، یک افتتاح
با حضور شهردار اصفهان و جمعی از مدیران شهری در سیزدهمین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» پانزدهمین بازار روز کوثر با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرک زاینده رود (پینارت) و منطقه چهار شهر اصفهان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳ 28 September 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان در ادامه سلسله برنامه های "هر یکشنبه یک افتتاح" و در آیین بهره برداری از بازار کوثر شماره 15 واقع در منطقه 4 شهرداری اصفهان، اظهار کرد: طی سه ماه گذشته این سومین بار است که در حوزه مربوط به سازمان میادین و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان برنامه های خود را اعم از کلنگ زنی و افتتاح ادامه می دهیم؛ در این مدت پس از بازار کوثر منطقه 13، بازار کوثر شماره 15 در منطقه 4 دومین بازاری است که به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه در آینده نزدیک بازار کوثر شهید کشوری نیز راه اندازی می شود، تصریح کرد: کلنگ یک بازار کوثر دیگر نیز در سپاهان شهر زده شد، ایجاد فضایی برای دسترسی مردم به مرکزی که همه کالاها و مواد مورد نیاز خود را یکجا تامین کنند امری است که زندگی را برای مردم منطقه 4 آسانتر می کند؛ زیرا با افتتاح این بازار کوثر خرید، امور زندگی آنها آسانتر می شود.
شهردار اصفهان ادامه داد: این خدماتی است که طی چند سال گذشته با سرعت در حال رشد است و این رشد سیر افزایشی خوبی را طی کرده است. چیزی که در همه این تلاش ها مد نظر مدیران شهرداری است رضایت همه شهروندان مبتنی بر رفع نیازهای آنان است تا دسترسی مردم به امکانات راحت تر و قیمت ها در این بازارهای کوثر ارزانتر باشد.
وی اضافه کرد: شهرداری بازارهای کوثر را می سازد، آماده می کند و به بهره بردار تحویل می دهد و به لحاظ اینکه به صورت ارزان در اختیار بهره بردار قرار می گیرد بهره بردار نیز قیمت ها را باید ارزان تر از بازار ارائه دهد و این اتفاق در حال رخ دادن است.
نوروزی گفت: هر چند قیمت اقلام باز هم برای بسیاری از مردم گران است اما قیمت انواع کالا در بازارهای کوثر ارزانتر است و این ماموریتی است که شهرداری برای خود تعریف کرده است.
وی با بیان اینکه این پانزدهمین بازار کوثر است که افتتاح می شود، افزود: بازار کوثر شماره 15 در زمینی به مساحت 2 هزار و 256 مترمربع و یک هزار و 540 متر ساخت، در اختیار شهروندان شهرک زاینده رود بر اساس نیازهای مردم این منطقه قرار گرفت، در آینده نیز فاز دوم این بازار در کنار بازار فعلی آغاز می شود که به لحاظ توسعه منطقه و جمعیت آن نیاز به توسعه این فروشگاه احساس می شود.
شهردار اصفهان سیاست شهرداری را توسعه بازارهای کوثر با رعایت حقوق مغازه داران کوچک ذکر کرد و افزود: این سیاست باید به گونه ای پیش برود که مغازه داران کوچک نیز یا در این فروشگاه ها سهیم شده یا اینکه مکان این فروشگاه ها در نقاطی انتخاب شود که آنها نیز بتوانند بدون مشکل به کسب و کار خود ادامه دهند.
وی با بیان اینکه هزینه ساخت بازار کوثر شماره 15، 12 میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: آنچیزی که مدنظر مدیران شهری است ایجاد رفاه بیشتر برای مردم و ایجاد تسهیلات بیشتر برای زندگی بهتر شهروندان است.
نوروزی گفت: توسعه بازارهای کوثر لازم است توسط بخش خصوصی انجام شود، شهرداری در حال حاضر زیرساخت این بازارها را آماده و آنها را با قیمت ارزان در اختیار شهروندان قرار می دهد.
وی با بیان اینکه موظف هستیم مصوبات ستاد ملی کرونا را رعایت کنیم، افزود: به همین دلیل سعی می کنیم برنامه های افتتاحیه خود را به صورت محدود برگزار کنیم زیرا رعایت موارد بهداشتی به معنای احترام به سلامت مردم است و همه شهروندان لازم است مسائل بهداشتی را برای پیشگیری از کرونا رعایت کنند.
افتتاح بازار روز کوثر 15 با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشاره به افتتاح بازار روز کوثر 15 گفت: پانزدهمین و مجهزترین بازار روز کوثر اصفهان در منطقه پینارت (شهرک زاینده رود) در اختیار شهروندان قرار گرفت.
محمد مجیری اظهار کرد: برنامه ریزی برای افتتاح بازار روز کوثر 15 شهر اصفهان در ابتدای سال جاری شده بود اما به دلیل شیوع کرونا، تکمیل و افتتاح آن به تاخیر افتاد که اکنون با تلاش بهره بردار، این بازار اکنون آماده بهره برداری شده است.
وی افزود: با توجه به نیازسنجی که در منطقه چهار و شهرک زاینده رود انجام شده این شهرک تجمع و تراکم جمعیت داشت اما فروشگاهی برای تامین نیازهای اساسی مردم نداشت که تصمیم گرفته شد، بازار روز کوثر 15 در این منطقه احداث شود.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان، تصریح کرد: بازار روز کوثر 15 با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان و در زمینی به مساحت کل پروژه دو هزار و 256 مترمربع احداث شده است که هزار و 540 متر مربع آن زیرساخت بنا است.
وی ادامه داد: این مجموعه مجهزترین و جدیدترین بازار کوثر اصفهان است که شامل هایپری به متراژ 560 متر و 7 غرفه مرغ و گوشت، نانوایی، ماهی، بخش خشکبار، لبنیات، عطاری، سبزی و صیفی جات است.
مجیری اظهار کرد: امیدواریم ساکنان منطقه 4 اصفهان به خصوص شهرک زاینده رود و پینارت بتوانند از خدمات این مجموعه در راستای تامین مایحتاج زندگی خود بهره ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار