معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: واکسن آنفلوانزا جهت عرضه به هیچ داروخانه‌ای در این استان تحویل نشده است بنابراین مردم از مراجعه به داروخانه‌ها خودداری کنند.
کد خبر: ۹۰۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ 28 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر مهتاب شاهماری اظهار داشت: اخباری توسط برخی کانال‌های تلگرامی منتشر شده است که مردم روز شنبه با در دست داشتن کارت ملی جهت دریافت واکسن به داروخانه‌ها مراجعه کنند که صحت ندارد.

وی تاکید کرد: مردم نباید با مراجعه برای دریافت واکسنی که هنوز موجود نیست خود را در معرض آلودگی به کرونا در مراکز درمانی و داروخانه‌ها قرار دهند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه اولویت وزارت بهداشت واکسینه کردن گروه‌های پرخطر است، یادآور شد: واکسن آنفلوآنزا تامین شده است و طی چند مرحله بر اساس برنامه سازمان غذا و دارو توزیع و به محض تحویل واکسن به داروخانه‌ها اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

دکتر شاهماری افزود: رییس سازمان غذا و دارو و مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل این سازمان از ابتدای شهریور تاکنون مصاحبه‌های متعددی در خصوص برنامه‌ها و راهبردهای تامین و عرضه واکسن داشته‌اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: براساس همین گفته‌ها، اولویت تامین واکسن حوزه معاونت بهداشتی برای گروه‌های ویژه شامل مادران باردار، کارکنان بهداشت و درمان و بیماران خاص است.

دکتر شاهماری تاکید کرد: در مرحله بعد واکسن برای سایر گروه‌ها به داروخانه‌ها تحویل خواهد شد، ضمن اینکه سهمیه واکسن به یکباره به استان تحویل داده نمی‌شود و در چند نوبت تحویل کل سهمیه انجام می‌گیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: پیش از تحویل سهمیه واکسن آنفلوآنزا و توزیع آن در استان، بر اساس سامانه‌های بیماران خاص و سیب در حوزه بهداشت، گروه‌های پرخطر شناسایی می‌شود و تامین واکسن این گروه‌ها در اولویت خواهد بود.

دکتر شاهماری با بیان اینکه قدرت انتشار و انتقال ویروس آنفولانزا به اندازه کرونا شدت ندارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی و بحران کرونا چنانچه وضعیت استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست‌ها به همین روال باشد، احتمال کاهش زمینه آلودگی به ویروس آنفلوآنزا وجود دارد، ضمن اینکه این واکسن مصونیتی در مقابل ابتلا به کرونا ایجاد نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: با این وجود نباید واکسیناسیون را فراموش کرد بخصوص برای گروه‌های پرخطر، همچنین با این تعداد واکسن وارد شده واکسینه شدن همه افراد انتظاری منطقی نبوده و واقعیت این است که الزامی به واکسیناسیون تمام افراد جامعه نیست./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار