عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: شیوع کرونا موجب شده تا برخی افراد دچار عارضه وسواس اجباری شوند و موارد بهداشتی را بیش از حد معمول رعایت کنند.
کد خبر: ۹۰۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 28 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» عاطفه زندی فر در مورد وسواس در زمان کرونا با بیان این که اختلال وسواس جبری یک اختلال شایع روانشناسی است که فرد دچار افکار و تصاویر تکرار شونده می شود، گفت: وسواس موجب ترس و اضطراب و بی قراری افراد است.

روانپزشک و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: در دوران شیوع بیماری کرونا برخی افراد دچار عارضه وسواس اجباری می شوند و موارد بهداشتی را بیش از حد معمول و استاندارد رعایت می کنند که انجام این اعمال تکراری موجب تسکین اضطراب آنان می شوند.

زندی فر گفت: افرادی که قبلا به این عارضه دچار بودند در این ایام بیشتر متاثر و برانگیخته می شوند و گاها دیده شده این افراد یک ساعت دست خود را می شویند و به مدت طولانی در حمام می مانند و آن قدر از مواد ضد عفونی کننده استفاده می کنند که دستشان کاملا آسیب می بیند.

او افزود: در مواجهه با افرادی که اختلال وسواس اجباری دارند باید به آنان اطمینان دهیم که اضطراب در این شرایط کاملا طبیعی است و این موقعیت سخت برای همه وجود دارد و اگر موارد بهداشتی را در حد تعادل رعایت کنند آسیب نمی بینند و هم چنین خانواده فرد نیز باید از انتقاد فرد اجتناب کنند و برای کنترل اضطراب از او حمایت کنند.

روانپزشک و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز  گفت: افراد مبتلا به وسواسی سعی کنند که اخبار را از منابع معتبر پیگیری کنند و از کرونا به اندازه ای که است بترسند و به افکار خود پر و بال ندهند.

زندی فر افزود: این افراد باید سعی کنند کارهای روزمره خود را انجام دهند و به آینده فکر نکنند و در زمان حال زندگی کنند.

او گفت:  اگر علائم فرد با توصیه های گفته شده بهبود پیدا نکرد فرد باید در مرحله وخیم با یک روانشناس و در مرحله شدید تر با یک روانپزشک مشورت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار