معادن پیشران اقتصاد استان؛
به گزارش تابناک سمنان: مهدی سلامتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان بابیان اینکه ۲۸ درصد از معادن استان غیرفعال هستند، گفت: بخش معادن یکی از اولویت‌های پیشران اقتصاد در استان است.
کد خبر: ۹۰۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 28 September 2020

رئیس صنعت و معدن سمنان: سیل 126 میلیارد ریال به معادن خسارت زد - ایرنا

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان پیش از ظهر دوشنبه در جلسه مولدسازی معادن استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه بخش معادن یکی از اولویت‌های پیشران اقتصاد در استان است، اظهار داشت: ۲۸ درصد از معادن استان غیرفعال هستند.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس این گزارش میزان معادن غیرفعال استان از ۴۴.۴ درصد به ۵۲ درصد افزایش پیداکرده است، خاطرنشان کرد: با سفر معاون وزیر کشور به استان، دستور پیگیری، احیا و مولدسازی این معادن در دستور کار قرار گرفت.

مهدی سلامتی با اشاره به اینکه از ۶۱۰ معدن موجود استان سمنان تا پایان سال گذشته، ۲۷۱ معدن غیرفعال بود، تصریح کرد: این میزان در چهارماهه ابتدای سال جاری به ۳۶۶ معدن غیرفعال تبدیل‌شده است.

سلامتی بابیان اینکه آخرین وضعیت استان سمنان به این شرح است که از ۶۴۸ معدن موجود، ۱۸۴ معدن غیرفعال و ۴۲ معدن در حال تجهیز است، گفت: با آسیب‌شناسی صورت گرفته، ۳.۵ درصد معادن با مشکل مخالفین دستگاه‌ها و معارضین محلی، چهار درصد با مشکل فقدان زیرساخت و عدم توجیه اقتصادی، ۱.۴ درصد با مشکل نبود ایمنی، ۰.۵ درصد با مشکل فوت بهره‌بردار، ۳ درصد با مشکل انقضا پروانه بهره‌برداری و ۱۱ درصد با مشکل رکود بازار و پایین بودن کیفیت مواد معدنی مواجه بوده و به تعطیلی رسیده‌اند.

وی یادآور شد: از این میزان ۳.۷ درصد معادن پشتیبان بوده و ۱.۴ درصد نیز در حالت تعطیلی موقت قرار دارند و سمنان جزو استان‌هایی است که درصد معادن غیرفعال نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار