مدیرکل استاندارد کرمانشاه از بازرسی و نمونه‌برداری دوره‌ای از کارخانه‌های تولیدی آرد استان خبر داد و گفت: در هر بازرسی خطوط تولید، انبارها، سیلوهای گندم و آزمایشگاه‌ها کنترل می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 28 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،محمودرضا نیازی گفت: از ابتدای سال جاری با انجام ۵۵ مورد نمونه برداری و آزمون های فیزیکی و شیمیایی، میکروبیولوژی، مایکوتوکسین ها، فلزات سنگین و باقیمانده سموم کشاورزی، فرآورده های تولیدی کارخانه های آرد مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۴ واحد تولیدی آرد در سطح استان فعال است، افزود: همه واحدهای تولیدی آرد موفق شده‌اند برای انواع محصولات شامل آرد نول، ستاره، بربری، تافتون و لواش، سنگک، آرد کامل و همچنین سبوس گندم دامی، پروانه کاربرد علامت استاندارد از این اداره کل دریافت نمایند.
نیازی اظهار داشت: علاوه بر نظارت کارشناسان اداره کل، روزانه مدیران کنترل کیفیت مستقر در این کارخانه ها نیز بر روند تولید محصولات نظارت داشته و ملزم به ارسال اقدامات و گزارشات صورت گرفته خود به اداره کل استاندارد، جهت کنترل و بررسی می باشند.
وی یادآور شد: عمده ترین موضوع در صنعت آرد و نان در کشور و بالاخص در استان وضعیت واریته‌های گندم به لحاظ گلوتن و پروتئین گندم می باشد که باعث می گردد نان پخت شده از کیفیت بالایی برخوردار نباشد.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در خصوص درجه بندی آرد تولیدی تصریح کرد: سالیانه این اداره کل به همراه شرکت غله، سازمان صمت، اداره نظارت بر مواد غذایی و انجمن آرد از تمامی کارخانه ها بازرسی، نمونه برداری انجام و براساس کیفیت، آرد این واحدها درجه بندی می شود.
دبیر شورای استاندارد استان کرمانشاه ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده، گشت مشترک از نانوایی‌های سطح استان به صورت مستمر به همراه دستگاه‌های ذیربط (سازمان صمت، مرکز بهداشت، معاونت غذا و دارو، اداره غله، بازرسی اتاق اصناف، اتحادیه نانوایی ها و فرمانداری) نیز انجام می‌شود.

نیازی در پایان گفت: پارامترهایی از جمله موارد بهداشتی، کم فروشی و استفاده از جوش شیرین بررسی می‌شوند، در این راستا در سال جاری از تعداد ۲۷ بازرسی صورت گرفته، ۲ واحد نانوایی به دلیل رعایت نکردن موارد فوق الذکر نیز قطع سهمیه شده است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار