رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن اعلام وضعیت قرمز برای کل استان از مردم خواست، پروتکل ها و نکات بهداشتی را با جدیت هر چه بیشتر رعایت کنند.
کد خبر: ۹۰۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸ 27 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: بر اساس آخرین آمار وضعیت شهرستانهای استان از لحاظ میزان شیوع کرونا وضعیت ۸ شهرستان قرمز و یا خیلی پرخطر و ۳ شهرستان نیز در حالت نارنجی و یا پرخطر می باشند.
وی یادآورشد: طبق آخرین آمار وضعیت شهرستان های استان، اراک، ساوه، تفرش، فراهان، آشتیان، خمین، محلات و دلیجان در وضعیت قرمز و شهرستان های زرندیه، کمیجان و شازند در وضعیت نارنجی یا پرخطر هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: مراودات بالای اقتصادی و تجاری با سایر استان ها، در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب بودن و یکی از شاهراه های اصلی مواصلاتی کشور بودن و همچنین عدم رعایت برخی از هم استانی ها و حضور در اجتماعات و مراسمات و کمرنگ تر شدن میزان استفاده از ماسک و سایر پروتکل های بهداشتی از جمله مهمترین دلایل وخیم تر شدن اوضاع استان مرکزی است.
دکتر جمالیان تاکید کرد: مادامی که سطح پیشگیری و رعایت‌ بخشی از مردم در همین سطح نامطلوب و بازگشایی‌های مشاغل هم برقرار باشد، آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا همین خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار