محمودرضا مرادی در گفتگو با تابناک:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به افزایش روند مبتلایان به کوید ١٩ و افرادی بستری، از مردم تقاضامندیم جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.
کد خبر: ۹۰۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 27 September 2020

محمودرضا مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان و کشور افزایش یافته و در ستاد استانی کرونا ١٩ پیشنهاد مطرح و مصوب شد که از امروز لازم الاجراست، عمده ی آن تعطیلی ها است مثل تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، کلاس های حضوری و یکسری محدودیت ها در انجام بعضی از اموری که مردم مدام با آن مواجه اند که ارائه خواهد شد، در کنار این محدودیت ها که امروز اعلام می شود ما همچنان از مردم می خواهیم سه اصل شستن دست ها، فاصله گذاری مناسب و استفاده از ماسک را رعایت کنند.

وی افزود: متاسفانه بر اساس گزارشی که امروز داده شد در کل کشور این محدودیت ها و رعایت پروتکل ها کاهش یافته است، استان ما هم در بعضی موارد پایین تر از میانگین بوده، مثلا در مورد استفاده از ماسک چند درصدی نسبت به استفاده از میانگین کشوری پایین تر بودیم. خوشبختانه از لحاظ مرگ و میر با فاصله ی زیادی نسبت به میانگین کشوری پایین تر هستیم. البته تا هفته های آینده مشخص می شود مرگ و میر به چه صورتی خواهد بود که این نشان دهنده عملکرد مثبت همکاران ما بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تصریح کرد: از مردم می خواهم با توجه به اینکه بیماری کرونا در کل کشور واقعا جدی و افزایشی است و افزایش تعداد موارد بستری به معنی افزایش تعداد افراد بی علامت یا کم علامت در سطح جامعه است، (متاسفانه این بیماری تغییراتی کرده که بیماران بدحال و جوان ترند و تعداد موارد بستری با درصد و شیب بیشتری افزوده می شود) پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

مرادی با اشاره به اینکه میانگین سن ابتلا حدود 42 سالگی است، متذکر شد: اوج فعالیت کاری یک فرد همین سن محسوب می شود و مرگ و میر افراد در این سن موجب زیان های اقتصادی و اجتماعی بسیاری می شود، بنابراین مردم باید از حضور غیرضروری در جامعه اجتناب کنند. کاهش بازدیدها موجب می شود تعداد مواجه فرد بیمار با فرد سالم کم و انتقال بیماری محدود شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار