مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم گفت: شعار«تربیت شهروند هوشمند در آستانه ورود به قرن جدید شمسی» برای نخستین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» انتخاب شده تا سال 1400 فصل جدیدی از مشارکت شهروندی در قم باشد.
کد خبر: ۹۰۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 27 September 2020

به گزارش تابناک قم، مهدی کلانترزاده با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» توسط شهرداری قم، اظهار کرد: این جشنواره به دنبال کم کردن فاصله میان مدیریت شهری و مردم و ایجاد مشارکت در شهروندان و رسانه‌ها است.

وی افزود: ما در اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم یک پژوهش انجام دادیم و تعداد و فراوانی موضوعات خبری مربوط با وظایف ۳۷۲ گانه شهرداری را جدا کردیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم افزود: نتیجه این شد که در این چندسال گذشته رسانه‌های ما فقط به ۴۳ موضوع پرداخته بودند و بخش زیادی از مسائل شهر اصلا در تولیدات رسانه‌ای نیامده بود.

کلانترزاده با اشاره به اینکه این مسئله ضعف شهرداری در ارائه خدمات خود را می‌رساند، گفت: از طرفی رسانه‌ها تمام ابعاد شهر را مورد تحلیل قرار نداده و به طور تخصصی مطالبه‌گری نکرده‌اند.

وی با اشاره به گستردگی محدوده وظایف مدیریت شهری، ادامه داد: شهرداری‌ها به دنبال این هستند که زیست حرفه‌ای را در شهر حاکم کنند تا شهروندان با حقوق و تکالیف خود به صورت کامل آشنا بوده و هوشمندانه در اداره شهر مشارکت کنند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم گفت: براین اساس از سال‌های گذشته در مجموعه شهرداری چشم اندازی ترسیم شد یعنی دقیقا مشخص شد در سال ۱۴۱۴ یک شهروند چه وظایف، جایگاه و اختیاراتی دارد و متناسب با آن برای این شهروند مختار و شهروند وظیفه شناس و هوشمند شهرداری قم باید چه اقداماتی انجام دهد.

کلانترزاده با اشاره به اینکه موضوعات نخستین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» با توجه به اهداف چشم‌انداز شهر قم تدوین شده است، افزود: در عین حال تلاش کردیم نگاه عمومی به موضوعات شهر را هم بگنجانیم.

وی با اشاره به اهمیت تربیت شهروندان مطالبه گر و رسانه متخصص، گفت: هدف ما این است که خبرنگاران در موضوعات تخصصی ورود کنند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم با اشاره به اینکه نظارت رسانه‌ها محرک رشد در مدیریت شهری است، ادامه داد: هدف ما این است که هر فرد با هر توانمندی در شهر بتواند در این جشنواره شرکت کند.

کلانترزاده با اشاره به انتخاب شعار«تربیت شهروند هوشمند در آستانه ورود به قرن جدید شمسی» برای نخستین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما»، اظهار داشت: این جشنواره می‌تواند به ما کمک کند تا سال ۱۴۰۰ را به صورت متفاوت شروع کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار