نماینده، ولی فقیه در استان همدان با گرامیداشت یاد شهدای نیروی هوایی اضافه کرد: در جلسات شورای فرهنگ عمومی نامگذاری یکی از خیابان‌ها و مناطق همدان به نام «شهدای نیروی هوایی» مطرح شده که باید این موضوع پیگیری و به سرانجام برسد.
کد خبر: ۹۰۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ 26 September 2020
نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: در جلسات شورای فرهنگ عمومی نامگذاری یکی از خیابان‌ها و مناطق همدان به نام شهدای نیروی هوایی مطرح شده که باید این موضوع پیگیری و به سرانجام برسد.
نامگذاری یکی از مناطق همدان به نام «شهدای نیروی هوایی»

به گزارش فارس، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در دیدار با فرمانده پایگاه نوژه با تبریک هفته دفاع مقدس با تاکید بر اینکه بسیاری از فرماندهان ما در دوران جنگ در حدود ۳۰ سال داشتند اظهار کرد: یکی از نکات ویژه رزمندگان و شهدای ما ایمان و معنویت آن‌ها بوده که زمینه‌ساز برجسته شدن این بزرگان شده است.

وی با بیان اینکه زمان حمله صدام تمام تحلیل‌ها پیروزی دشمن را نشان می‌داد، اما ایمان به خدا و ولایتمداری مردم این معادلات را بر هم زد گفت: اینکه صدام اعلام کرد «چند روز آینده در تهران مصاحبه خواهم کرد»، احتمالا بر اساس تجربه تاریخی ایران در دوره رضاشاه بیان شده که نیرو‌های پهلوی در برابر ارتش متفقین سه‌روزه از هم فروپاشیدند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با گرامیداشت یاد شهدای نیروی هوایی اضافه کرد: در جلسات شورای فرهنگ عمومی نامگذاری یکی از خیابان‌ها و مناطق همدان به نام «شهدای نیروی هوایی» مطرح شده که باید این موضوع پیگیری و به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه نیرو‌های هوایی در دوران دفاع مقدس و پس از آن دارای عملکرد موثری بوده است عنوان کرد: امروز در بحث تسلیحات نظامی باید از اقدامات نیرو‌های مسلح کشور تقدیر ویژه‌ای داشته باشیم.

شعبانی با اشاره به ساخت جت آموزشی توسط یکی از خلبانان همدانی پایگاه شهید نوژه گفت: انگیزه و تلاش این مخترع همدانی خصوصا در دوره‌ای که با تحریم و سختی‌های بسیار مواجه هستیم، جای تقدیر و تشکر دارد و نتیجه این اقدامات نیز رشد عالی جمهوری اسلامی در حوزه نظامی است.

وی با بیان اینکه امیدواریم هی گاه مجبور به استفاده از تسلیحات نظامی نشویم بیان کرد: آنچه مهم است این قدرت بازندگی و تقویت در عرصه نظامی است که امنیت ما را تامین می‌کند، وگرنه قطعا جمهوری اسلامی بنای جنگ و درگیری ندارد.

 فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه نیز با اشاره به اقدامات جهادی نیروی هوایی خصوصا در دوران تحریم، اظهار داشت: بسیاری از کار‌هایی که در شرکت‌های بزرگی همچون بوئینگ صورت می‌گیرد در داخل کشور توسط جوانان آن هم به صورت جهادی در حال انجام است.

امیر رضا خدایی با تاکید بر اینکه پایگاه شهیدنوژه، با تمام شرایط موجود از آنچه روی کاغذ ثبت می‌شود آماده‌تر است، گفت: با تسلیحاتی که دشمن در دوران جنگ به آن مجهز بود باید ظرف چند روز به تهران می‌رسید، اما جانفشانی‌ها و رشادت‌های رزمندگان جلوی این کار را گرفت.

وی با بیان اینکه شهدای پایگاه نوژه و نیروی هوایی مظلوم هستند، عنوان کرد: شهدایی بزرگ و عزیزی همچون شهید خلعتبری را داشتیم که در دوران دفاع مقدس از آمریکا به ایران آمد و آنچنان فدایی امام شده بود که روز اول عید سرش را در راه دفاع از وطن داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار