امیر کیخسرو حسینی :
فرمانده گروه ۳۳ توپخانه نزاجا: امنیت و قدرت بازدارندگی امروز ایران نشات گرفته از دفاع مقدس و مرهون خون شهیدان است ، دفاع مقدس به کشور و ملت ما هویت شجاعانه داد
کد خبر: ۹۰۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷ 26 September 2020

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک در کردستان ، امیر سید کیخسرو حسینی فرمانده گروه 33 توپخانه نزاجا در جمع خبرنگاران : قدرت ملی مولفه‌هایی از جمله جمعیت، اقتصاد، توان نظامی و رهبری دارد که پیشینه تاریخی یک ملت هم بخشی از آن است و ایران در دوران دفاع مقدس پیشینه مهمی از خود برجای گذاشت.
وی اضافه کرد: در جنگ تحمیلی، برخی کشور‌های عربی نیروی مستشاری و نظامی، برخی دیگر کمک‌های مالی در اختیار صدام قرار دادند و کشور‌های اروپایی و آمریکایی با کمک‌های مالی، تجهیزاتی و اطلاعاتی به رژیم بعث کمک کردند، اما این ایران بود که پیروز جنگ شد و یک وجب از خاک خود را هم از دست نداد.
امیر حسینی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی با یک جنگ نابرابر روبرو شدیم، اما شجاعانه جنگیدیم یادآور شد: دفاع مقدس مقطعی فراموش نشدنی، بی نظیر و برگ زرینی در تاریخ جمهوری اسلامی بوده و هویت پرافتخار ملت ایران است.
وی افزود: هرکدام از مجموعه تحریم‌های آمریکا علیه هر کشوری کافی است تا آن را به فروپاشی بکشاند، اما ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی با هدایت‌های رهبری همچنان می‌درخشد.
فرمانده گروه ۳۳ توپخانه نزاجا اضافه کرد: مرز‌های عقیدتی ما محدود به مرز‌های جغرافیایی ما بود، اما امروز این مرز‌ها را در نوردیده است و به مدیترانیه هم رسیده است.
امیر حسینی گفت: وقتی امام راحل ارتش را قهرمان نامیدند و رهبر معظم انقلاب هم از ارتش به عنوان ارتش انقلابی یاد می‌کند که این‌ها افتخاری برای ارتش است و امروز همانگی، تعامل، وحدت و انسجام خوبی میان ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران برقرار شده و همچون یک روح در دو بدن به وظایف عمل می‌کنند.
فرمانده گروه ۳۳ توپخانه نزاجا با اشاره به اینکه شهدای توپخانه نزاجا در دفاع مقدس ۱۵ هزار شهید بوده که حدود یک سوم شهدای ارتش را تشکیل می‌دهد یادآور شد: گروه ۳۳ توپخانه هم ۲۴۰ نفر شهید، ۸۱۴ جانباز، ۴۷ نفر آزاده و ۲۵ نفر جاویدالاثر در دفاع مقدس داشته است.

عکاس : عرفان کرمی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار