رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ابراز نگرانی کرد و گفت که میزان ماسک زدن در استان طی ۲ هفته اخیر به ۵۶ درصد کاهش یافته است. دکتر سید عباس موسوی هشدار داد که اگر چه استان از مدتی قبل روند کاهشی ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ را طی می کند، ولی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم به خصوص اصناف و مشاغلی که با ارباب رجوع سر و کار دارند و پرازدحام محسوب می شوند ، می تواند درگیری استان را در ابتلا به ویروس کرونا افزایش دهد.
کد خبر: ۹۰۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳ 26 September 2020

به گزارش تابناک مازندران، شروع فصل پائیز همراه با اوج گیری مجدد ویروس کرونا و شیوع این بیماری در برخی استان‌ها حکایت دارد که با توجه به سرد شدن هوا و شیوع آنفلوآنزا ، این فصل را برای گذر ازبیماری‌ها سخت می‌کند.

اپیدمی ویروس کرونا همچنان با یکه تازی خود در کشورمان علاوه بر دردسرهای متعددی که ایجاد کرده نگرانی هایی را در آستانه فصل سرما و همنشینی با بیماری آنفلوانزا به وجود آورده است ، چرا که به نظر می رسد فصل سرما وضعیت کاملا متفاوتی را در شرایط شیوع این بیماری همه گیر رقم خواهد زد .

سومین موج اپیدمی بیماری کووید ۱۹ در کشور که با جان باختن تعداد زیادی از هم میهنان همراه بوده است، از تداوم سیر صعودی ابتلا به این بیماری خبر می دهد و لازم است برای رهایی از آن مردم رفتارشان را تغییر دهند.

با فوت ۱۷۲ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته نیز شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۵ هزار و ۳۹۴ نفر رسید و همچنان۲۴ استان کشور در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس گفت : در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (پنجم مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۲۰۴* بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۲۷۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۴۳ هزار و ۸۶ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود : خوشبختانه تاکنون ۳۷۲ هزار و ۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۹۰۵ هزار و ۳۵۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

وخیم‌تر شدن وضعیت اصفهان از شیوع ویروس کرونا

افزایش چشمگیر تعداد بیماران مبتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در روزهای اخیر در اصفهان باعث شد تا وضعیت استان بحرانی و فوق حاد درآید و از تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها خبر دهند، نکته مهم این که برای دورشدن از این شرایط چه راهکاری باید اتخاذ کرد تا این ویروس لجام گسیخته مهار شود.

از هفته گذشته نرخ صعودی ابتلا و بستری بیماران کرونا در استان اصفهان شدت گرفت و حتی به رکورد مرگ و میر در یک شبانه روز یعنی نزدیک به ۴۰ نفر رسید که همین امر باعث شد تا مسوولان و متخصصان امر، وضعیت این خطه را بحرانی و فوق حاد بخوانند و زمزمه‌هایی مبنی بر برگشت برخی از محدودیت‌ها برای کنترل این بیماری به گوش برسد.

میدان داری ویروس کرونا در کرمان

استان کرمان این روزها بسان دیگر استان های کشور در وضعیت قرمز به لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و افزایش بی‌توجهی ها نسبت به پروتکل های بهداشتی نشان از پاییز سخت و یکه تازی این ویروس می‌دهد.

این روزها برغم هشدارهای لازم و قرارگرفتن استان کرمان در شرایط قرمز هنوز صنوف و شهروندانی یافت می شوند که با قانون گریزی و فرار از حس مسئولیت پذیری نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و مقابله با شیوع ویروس کرونا بی تفاوت هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این باره گفت که طی هفته گذشته حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش موارد بستری در بیمارستان و موارد مثبت ابتلا به کرونا نسبت به هفته قبل از آن افزایش داشتیم.

شکستن رکورد جانباختگان کرونایی در قم طی هفته گذشته

شکستن رکورد جان‌باختگان کرونایی قم با ثبت ۱۶ مرگ، بازگشتن محدودیت‌های کرونایی درصورت عدم رعایت بهداشت، کاهش ۱۶ درصدی صادرات قم با شیوع کرونا و وضعیت نگران‌کننده کرونا در قم ازجمله اخبار کرونایی هفته گذشته استان قم بوده است.

رکورد جانباختگان کرونایی در قم با مرگ ۱۶ تَن دیگر از بیمارانی که نتیجه آزمایش کووید ۱۹ آن‌ها مثبت بود، شکسته شد.

۴۰۰ بهبود یافته کرونا در خراسان رضوی پلاسما اهدا کردند

حدود ۴۰۰ نفر از بهبود یافتگان کرونا در مشهد تاکنون پلاسمای خون خود را برای کمک به درمان بیماران مبتلا به ویروس کووید ۱۹ اهدا کرده‌اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت که هر فرد بهبود یافته از کرونا می تواند ۴۰۰ سی. سی پلاسما اهدا کند.
افراد بهبود یافته از کرونا پس از بهبودی کامل و گذراندن دوره قرنطینه می توانند پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

احتمال تعطیلی و بازگشت محدودیت‌های کرونا در لرستان

استاندار لرستان هم با اشاره به روند افزایشی شیوع کرونا در این استان گفت که احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی برخی مراکز در استان وجود دارد.

سیدموسی خادمی افزود: چنانچه روند صعودی بیماری در استان به همین منوال باشد اعمال بازگشت محدودیت‌ها با شدت و گستردگی بیشتری برای مهار آن لازم است.

البرز در معرض خطر جدی کرونا

استاندار البرز نیز با بیان اینکه تراکم جمعیت در البرز، این استان را در موج سوم شیوع کرونا در معرض خطر جدی قرار داد گفت که رشد بالای ابتلای جوانان به کرونا، نگران کننده است.

عزیزاله شهبازی اظهار داشت : حجم بالای مراجعه مبتلایان به کرونا در البرز تاب و توان خدمات دهی را از مدافعان سلامت استان گرفته است.

ماسک زدن مازندرانی‌ها به زیر ۶۰ درصد کاهش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ابراز نگرانی کرد و گفت که میزان ماسک زدن در استان طی ۲ هفته اخیر به ۵۶ درصد کاهش یافته است.
دکتر سید عباس موسوی هشدار داد که اگر چه استان از مدتی قبل روند کاهشی ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ را طی می کند، ولی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم به خصوص اصناف و مشاغلی که با ارباب رجوع سر و کار دارند و پرازدحام محسوب می شوند ، می تواند درگیری استان را در ابتلا به ویروس کرونا افزایش دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار