کد خبر: ۹۰۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ 26 September 2020

 

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: گیلان در حوزه گردشگریِ اقلیمی، تاریخی، طبیعی و مذهبی دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است.

 
ظرفیت های ویژه گیلان در صنعت گردشگریبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در گفتگوی خبری ساعت20 شبکه باران گفت: در حال حاضر هزار و 27 اثر در گیلان در فهرست آثار ملی ثبت شده است و ثبت 3هزار اثر دیگر نیز در دست اقدام است.
 
  • حمید آذرپور با بیان اینکه 2 اثر گیلان در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است افزود: این آثار شامل چادرشب بافی قاسم آباد رودسر و جنگل های هیرکانی با قدمت 65میلیون سال است که به عنوان فسیل و موزه زنده در دنیا شناخته شده است.

  • وی با اشاره به جایگاه سوم گیلان در کشور در حوزه گردشگری گفت: گیلان با توجه به روند خوب جذب سرمایه در حوزه گردشگری و آماده سازی طرح های گردشگری، جزو 2 استان برتر کشور است.
    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان افزود: اخیرا 26طرح در گیلان شامل 4هتل، 3هتل آپارتمان، 7مجتمع تفریحی، 5سفره خانه سنتی و 6واحد پذیرایی با 325میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی  738نفر به بهره برداری رسید.
 
حمید آذرپور با اشاره به وجود بیش از 12هزار شغل مستقیم در حوزه گردشگری در گیلان گفت: 21درصد از اشتغال و 38درصد از تولید ناخالص استان مربوط به حوزه گردشگری است.

وی در ادامه افزود: با شیوع ویروس کرونا، در 7ماه گذشته  819میلیارد تومان به صنعت گردشگری در گیلان خسارت وارد شده است.
 
  • معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: با تشکیل کمیسیون های نظارت، تا کنون 95درصد از هزینه های رزرو و بلیط به مشتریانی که به علت شیوع کرونا خدمات دریافت نکردند برگردانده شد.
    حمید آذرپور افزود: بزرگ ترین موزه مردم شناسی کشور بزودی در رشت افتتاح خواهد شد.
 
  • وی با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی گردشگری مبنی بر "توسعه گردشگری روستایی" گفت: بیشتر جاذبه های طبیعی و تاریخی استان در روستاها قرار دارد و راه اندازی بوم گردی نخستین قدم در تحقق اشتغال پایدار در روستاها است.

  • معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در پایان افزود: 85واحد بومگردی در گیلان فعال است که تا آخر امسال 35واحد دیگر نیز به بهره برداری خواهد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار