استاندار اصفهان گفت: طرح اقدام ملی مسکن و تامین مسکن بعنوان یکی از اولویت‌های استان است که در راستای اجرای این طرح در جلسه امروز چند مورد اصلاح محدوده شهرها مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ 25 September 2020

عباس رضایی استاندار اصفهان امروزدر حاشیه برگزاری جلسه کارگروه امور زیربنایی استان اصفهان افزود: طرح اقدام ملی مسکن نباید همانند برخی از طرح‌های دیگر بصورت ناقص اجرا شود و باید ارائه همه خدمات لازم از جمله، آب، برق، گاز، فاضلاب، مدرسه و مسجد در این طرح دیده شود.

او ادامه داد: طرح اقدام ملی مسکن و تامین مسکن بعنوان یکی از اولویت‌های استان است که در راستای اجرای این طرح در جلسه امروز چند مورد اصلاح محدوده شهر‌ها مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه تخصیص آب به اراضی مورد نظر در طرح اقدام ملی مسکن بعنوان شرط اصلی محسوب می‌شود افزود: کمیته‌ای در این زمینه تعیین شده و تا زمانیکه مساله آب این زمین‌ها برای احداث مسکن برطرف نشود، با اختصاص این اراضی موافقت نخواهد شد.

او اضافه کرد: هماهنگی لازم در این خصوص باید با سازمان‌های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای اصفهان انجام شود و پس از آن در شورای برنامه ریزی مصوب شود در غیر اینصورت از دستور کار خارج خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه طلاسازی‌های بسیاری در اصفهان وجود دارد گفت: این حرفه همانند بسیاری از مشاغل دیگر نیاز به ساماندهی دارد و باید به این صنف و قشر هم سر و سامان داده شود.

او خاطرنشان کرد: بنای مدیریت استان اصفهان بر انجام کار‌های اصلی و اساسی است و در انجام هر کاری باید همه جوانب آن را در نظر داشته باشیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه طرح ساماندهی و انتقال واحد‌های طلاسازی از شهر اصفهان در جلسه امروز مورد بررسی کارشناسی قرارگرفت بیان کرد: از مجموع ۲ محلی که برای انتقال این واحد‌ها در نظر گرفته شده بود، یکی از آن‌ها مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد با هماهنگی با این صنف، منطقه کارگاهی طلاسازان درشرق اصفهان راه اندازی شود.

او اظهار داشت: راه اندازی این منطقه و انتقال طلاسازان اصفهان به آن یکی از اقدامات اساسی استان برای ایجاد منطقه کارگاهی طلاسازی است که می‌تواند در کل کشور هم مطرح شود.

رضایی گفت: مطالعات وضع موجود و طرح جامع اصفهان بعنوان یکی از طرح‌های بسیار بزرگ و آبرومند با صرف وقت زیادی از طرف شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان انجام شده است.

او اضافه کرد: این طرح بعنوان طرح شاخص و با رویکرد جدید در جلسات آینده کارگروه مطرح و مورد بحث و بررسی کارشناسی بیشتر قرار خواهد گرفت و بعنوان اولین طرح در کشور می‌تواند مطرح شده است و بطور قطع سایر استان‌ها هم از آن الگوبرداری خواهند کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مجوز احداث یک نیروگاه خورشیدی با ۱۰ مگاوات تولید انرژی هم در جلسه امروز به تصویب رسید ادامه داد: استفاده از انرژی‌های پاک و خورشیدی هم در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید است.

او افزود:دریافت مجوز نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امیدواریم به زودی اجرایی شود و بتوانیم از انرژی پاک خورشیدی برای تولید برق استفاده کنیم.

رضایی اضافه کرد: بیش از ۷۰ مورد اتاق کارگری در راستای حفظ باغ‌ها و بر اساس قانون باغ‌ها در جلسه امروز مورد تایید قرار گرفت.

استاندار اصفهان با بیان اینکه چشم مردم به اینگونه جلسات مسوولان دوخته شده است گفت: همانگونه که رزمندگان در شرایط سخت دوران دفاع مقدس مشکلات اساسی کشور را حل و فصل کردند مسوولان نظام هم باید با پیروی از آن‌ها در جهت حل مسائل و مشکلات مردم قدم بردارند.

به گفته او باید مصوبه‌های اجرایی تاثیر گذار از این جلسه‌ها در راستای حل مسائل و مشکلات مردم خارج شود.

رضایی تصریح کرد: مسوولان باید با این دید وارد جلسات شوند که بتوانند مشکلات مردم را برطرف کنند.

او با بیان اینکه امروز بسیاری از تولیدکنندگان و صنعتگران کشور ما ایثار و از خودگذشتگی می‌کنند اضافه کرد: امروز صنعتگران و تولیدکنندگان با مسائل و مشکلاتی مواجهند که با اصل تولید و بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد جهش تولید و دیدگاه رییس جمهوری و هیات وزیران هیچ تناسبی ندارد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: امروز ما در شرایط جنگ اقتصادی نابرابر قرار داریم و مسوولان باید برای راه اندازی کار مردم در این شرایط تلاش کنند.

او با اشاره به اینکه دید و نگرش مسوولان باید حل مساله مردم باشد گفت: همه بخشنامه‌ها و قوانین و مقررات برای تسهیل کار مردم وضع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار