معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی از کاهش 15 درصدی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان خبر داد و گفت: متاسفانه بی‌توجهی به این موضوع، آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا را در استان افزایش داده است.
کد خبر: ۹۰۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 25 September 2020

به گزارش تابناک تبریز، علیار راستگو در تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: در جلسه اخیر ستاد استانی کرونا، محدودیت‌های جدیدی تصویب شد که امیداریم با همراهی و مشارکت مردم و نظارت دقیق بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شاهد تثبیت و کاهش آمار این بیماری در استان باشیم.


وی آمار مبتلایان قطعی به کرونا در استان از ابتدای شیوع این بیماری را 34 هزار و 681 نفر اعلام کرد و گفت: تا به امروز متاسفانه یک هزار و 584 نفر از این بیماران جان خود را از دست داده‌اند.

راستگو خاطرنشان کرد: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان نسبت به هفته‌های اخیر افزایش یافته و به 984 نفر رسیده است. از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان و به صورت میانگین، روزانه 159 نفر به این بیماری، مبتلا و هفت نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، نسبت فوتی‌ها به کل مبتلایان کرونا در استان را 4.6 درصد اعلام کرد و ادامه داد: تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان آذربایجان شرقی، پایین تر از میانگین کشوری است.

راستگو افزود: بر اساس آخرین آمار، 90 درصد مبتلایان به بیماری کرونا در استان، بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند.

وی، شکل‌گیری تجمعات را عامل اصلی اوج‌گیری آمار مبتلایان به کرونا دانست و افزود: بی‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عادی انگاری شرایط، روند ابتلا به بیماری کرونا در استان را افزایش داده است و انتظار داریم فعالیت‌های آگاه‌بخشی موثر توسط رسانه‌ها و بخصوص رسانه ملی نسبت به خطرات ناشی از بیماری افزایش یابد.

راستگو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای دقیق سیاست‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا در استان، گفت: استان آذربایجان شرقی در زمینه غربالگری بیماران، رتبه چهارم، در زمینه معاینه و مداوای سرپایی بیماران در مراکز منتخب، رتبه نخست و در زمینه نمونه برداری از افراد مشکوک به کرونا، رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

وی با اشاره به ممنوعیت هرگونه تجمع در استان و برگزاری همایش‌ها، سمینارها و سایر مراسم‌های بخش دولتی و خصوصی در استان، بر توجه جدی مردم استان به شیوه‌نامه‌های اعلامی وزارت بهداشت بخصوص استفاده از ماسک تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار