کد خبر: ۹۰۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷ 25 September 2020
قاسمی با بیان اینکه صبر و استقامت مادران و خانواده های شهدا ستودنی است گفت: یاد و خاطرات شهدا همواره در لحظه لحظه های زندگی مان جاویدان و ماندگار است.‌
 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه رشت، «سیداکبر قاسمی» با حضور در منزل شهیدان یوسفی و دیدار با مادر این شهیدان اظهار داشت: امنیت امروز را مدیون شهدا هستیم.


فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه حراست از خون شهدا وظیفه همگان است گفت: صبر و استقامت مادران شهدا کشور را در برابر دشمن بعثی پیروز کرد.


وی ادامه داد: صبر و بردباری مادران، خواهران و همسران شهید در پشت جبهه، انگیزه دفاع شهدا و رزمندگان را فراهم کرد و این صبر ستودنیست.


قاسمی اذعان کرد: در هفته دفاع مقدس و همچنین در طول سال همیشه و یاد و خاطرات شهدا جاویدان هست و خواهد ماند.‌

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با تقدیر از صبر و ایستادگی مادر شهیدان یوسفی خواستار دعا از مادر شهید شد تا ما هم پایان زندگیمان شهادت باشد.‌

حجت الاسلام رهبری نیز در این دیدار اظهار کرد: دیدن داغ فرزند جوان برای مادر و خانواده بسیار سخت و طاقت فرساست.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مرکزی رشت اذعان کرد: داغ یک فرزند می‌تواند پدر و مادر را از پای در آورد، چه رسد داغ از دست دادن سه فرزند رشید و صالح، صبر و استقامت مادر شهیدان ستودنیست.


وی خاطر نشان ساخت: قدرت ایمان به خدا و توجه خود شهدا با تاسی از فرهنگ عاشورا بر صبر پدر و مادر شهدا افزود.

حجت الاسلام رهبری با اشاره به اینکه به وعده خداوند، شهدا همواره زنده‌اند و نزد خدای خود روزی می‌خورند تصریح کرد: جایگاه شهدا در نزد خداوند آنقدر رفیع و ویژه است که اگر گوشه چشمی به هر کسی بیندازند قطعاً آن فرد نیز عاقبت به خیر و عزیز خواهد شد.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه مصیبتهای وارده بر سیدالشهدا(ع) و اهل بیت ایشان به خصوص حضرت زینب(س) بسیار سنگین بود گفت: خانواده های شهدا نیز با عبرت از فرهنگ عاشورا راه آنها را ادامه می دهند و این درس بزرگی است که امروز خانواده های شهدا آن را به نسل آینده هدیه می کنند.

مادر شهیدان یوسفی نیز در این دیدار با تشکر جهت دیدار از این خانواده برای افراد حاضر و همه دلسوزان نظام و انقلاب و ادامه دهندگان واقعی مسیر شهدا از خداوند بزرگ طلب مغفرت و عاقبت بخیری کرد.

گفتنی است، شهیدان یوسفی از جمله شهدای برجسته استان گیلان در دوران دفاع مقدس بودند که با تشویق پدر و مادرشان عازم جبهه‌های جنگ شدند و در نهایت در مناطق "مریوان"، "شلمچه" و "اشنویه" به شهادت رسیدند.


از جمله اتفاقات مهمی که پیرامون شهیدان یوسفی لازم به ذکر است حضور مقام معظم رهبری در سال 81 در منزل این سه شهید بزرگوار و دیدار با خانواده آن‌ها است.


پدر شهیدان یوسفی که خود نیز از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود در سال 91 به دیار باقی شتافت و یکی از خاطراتی که از وی باقی‌مانده این که در پاسخ به سئوال رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون نیاز و درخواست از ایشان تنها خواستار تکمیل ساخت مسجد جامع پیربازار شد.


مادر شهیدان یوسفی از جمله شیرزنان و مادران شیرپرور دیار میررا کوچک جنگلی است که در طول این سال‌ها همچو سرو مستحکم ایستاده و فرزندان خود را فدا شده در راه ولایت می‌داند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار