مدیر بنیاد مسکن شهرستان خنج بیان داشت: به زلزله زدگان آسیب دیده از زمین لرزه خرداد ماه گذشته در این شهرستان برای بازسازی منازل ، تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸ 24 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:احمد عبدالهی روز پنجشنبه با بیان اینکه زلزله خرداد ماه در روستاهای چاه طوس ؛ مز ؛ آشنا ؛ هنگویه و هفتوان به ١٣٥ واحد مسکونی خسارت کلی وارده کرد افزود: این واحد ها نیاز به بازسازی کلی و جزیی دارد.

عبدالهی در ادامه افزود: به‌همین‌منظور مبلغ ۸۷ میلیارد و۷۵میلیون ریال تسهیلات بانکی ومبلغ ۲۰ میلیارد و۲۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض برای این واحد های آسیب دیده اختصاص یافته است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان خنج سقف پرداخت و میزان تسهیلات در روستاها را برای هر واحد روستایی٤٠ میلیون تومان با سود ٤ درصد اعلام کرد و گفت: به این واحد های آسیب دیده ١٠ میلیون تومان وام بلاعوض و ١٥ میلیون تومان وام معیشتی با سود ٤ درصد و ٥ میلیون تومان بلاعوض معیشتی پرداخت می شود.

این مقام مسوول اضافه کرد: واجدین شرایط برای بهره مندی ازاین تسهیلات باید به بنیاد مسکن این شهرستان مراجعه نمایند، به محرومان فاقد مسکن ومدد جویان زیر پوشش کمیته امداد وبهزیستی نیز تسهیلات ساخت مسکن داده می شود.

وی با بیان اینکه مقاوم سازی بافت‌های روستایی عامل کاهش خسارت در زلزله اخیر محمله خنج بود نیز اظهار داشت : با نظارت فنی بنیاد مسکن و بهره گیری از تسهیلات بانکی که از طرف دولت به بانکهای عامل تکلیف شده بیشتر واحدهای مسکونی در شهرستان خنج مقاوم سازی شده و شاهد این ادعا درصد کم خسارت مالی و جانی در پی وقوع دو زلزله مهیب خرداد ماه در بخش محمله بوده است.

شهرستان خنج در فاصله ۲۹۲ کیلومتری جنوب شیراز دراستان فارس قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار