کد خبر: ۹۰۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 24 September 2020

 

اجتماع «یوم‌الله 13 آبان» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان برگزار می‌شود

گروه استان‌ها-رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: اجتماع استانی «روز ملی مبارزه با استکبار» ۱۳ آبان ماه با رعایت دستورات بهداشتی در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی اشجری امروز در نشست بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: امام(ره) در بیانات تاریخی خود فرمودند « تا زمانی‌که شرک و کفر وجود داشته باشد مبارزه هست و تا مبارزه هست ما نیز هستیم».

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان افزود: یوم‌الله 13 آبان یادآور سه رخداد مهم در سه مقطع حساس تاریخ ایران است و در 13 آبان سال 57، جمعی از دانش‌آموزان که برای استقلال‌خواهی و مبارزه با استکبار حرکتی را آغاز کرده بودند توسط رژیم پهلوی در محوطه دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف آن به‌شهادت رسیدند.

اشجری آمریکا را بزرگترین مستکبر عصر حاضر دانست و با اشاره به دیدگاه امام(ره) مبنی بر اینکه آمریکا شیطان بزرگ است خاطرنشان کرد: با شهادت دانش‌آموزان مظلوم در 13 آبان سال 57، شمارش معکوس برای سقوط رژیم فاسد پهلوی آغاز شد.

بیشتر بخوانید
  • برنامه 13 آبان در تمامی شهرستان‌های استان البرز برگزار می‌شود

  • دارابی خبر داد: تدارکِ ویژه شبکه‌های استانی تلویزیون برای 13 آبان

  • ممانعت دانشگاه ایلام از سخنرانی سلیمی‌نمین به‌مناسبت 13 آبان

وی با بیان اینکه امام(ره) در جریان مخالفت با قرارداد ننگین کاپیتولاسیون و قانون انجمن‌های ایالتی و ولایتی در 13 آبان سال 43 به ترکیه تبعید شدند ابراز داشت: امام(ره) در این سخنرانی به پلیدی و غارت منابع ایران توسط ابرقدرت‌های شرق و غرب اشاره کردند و بر استقلال کشور تاکید داشتند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اهداف بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان گفت: ارتقاء آگاهی مردم به‌ویژه جوانان نسبت به خیانت‌های آمریکا علیه ملت ایران، توجه به مسئله نفوذ، زمینه‌سازی ظهور و نمایش ظرفیت‌های استکبارستیزی از جمله اهداف بزرگداشت یوم الله 13 آبان است.

اشجری با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی مقوله استکبارستیزی برای نسل سوم و چهارم انقلاب افزود: در قرآن کریم به مفهوم «استکبار» و ظلم ستمگران عالم اشاره شده و خداوند متعال فرعونیان زمان را نماد استکبار دانسته که انبیاء الهی در برابر این زورگویان مستکبر ایستادگی کردند.

وی یوم‌الله 13 آبان را تقابل ملت ایران با استکبار جهانی دانست و عنوان کرد: امام(ره) حادثه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در 13 آبان سال 58 را به‌عنوان «انقلاب دوم» یاد کردند از این رو مجلس شورای اسلامی در دوره سوم در اقدامی انقلابی، یوم‌الله 13 آبان را «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» نامگذاری کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان تبیین آثار افول آمریکا و تقبیح تلاش مذبوحانه‌ آمریکایی‌ها در رسیدن به اهداف جنایتکارانه‌‌‌شان را ضروری خواند و گفت: سازش و ارتباط رژیم صهیونیستی با برخی سران عرب یکی از نشانه‌های افول شیطان بزرگ یعنی آمریکا است.

اشجری با اشاره به دیگر اهداف بزرگداشت روز جهانی مبارزه با استکبار بیان کرد: ایستادگی و مقاومت در برابر آمریکا، تبیین عبارت «هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است»، محکومیت حرکت تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی‌المهندس از دیگر اهداف است.

وی افرود: از مجموعه شهرداری‌ها انتظار داریم که نسبت به فضاسازی محیطی و تبلیغات شهری با موضوع استکبارستیزی امسال جدیت بیشتری داشته باشند و تشکیل نمادین زنجیره انسانی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرهای ساحلی برای اعتراض به سازش برخی سران کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی در دستور کار باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه 145 ویژه‌برنامه متناسب با یوم‌الله 13 آبان در گیلان اجرا می‌شود تصریح کرد: اجتماع استانی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی روز سه‌شنبه 13 آبان ساعت 10 صبح در میدان شهدای ذهاب با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی برگزار می‌شود.

اشجری تقارن یوم‌الله 13 آبان امسال با سالروز ولادت پیامبراکرم(ص) و هفته وحدت را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این روز، مردم مسلمان خشم و انزجار خود را نسبت به تحریم‌های ناجوانمردانه و دشمنی‌های کینه‌توزانه آمریکا نشان خواهند داد.

وی ابراز داشت: شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد محدودیت‌هایی در برگزاری برنامه‌های ملی و مذهبی شد اما مراسم یوم الله 13 آبان امسال همچون برنامه عزاداری روز عاشورا با رعایت نکات بهداشتی در مکان‌های غیر مسقف شهرستان‌ها به‌صورت اجتماع‌محور برگزار می‌شود و در صورت اعلام وضعیت اضطراری نیز اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار