محسن هاشمی نیاسری مدیر کل فنی و عمرانی آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، درباره روند بازسازی صحن شرقی مصلی این حرم توضیح داد.
کد خبر: ۹۰۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ 24 September 2020

به گزارش تابناک سمنان محسن هاشمی نیاسری مدیر کل فنی و عمرانی آستان مقدس حرم عبدالعظیم (ع) درباره بازسازی صحن شرقی مصلی این آستان گفت: در راستای خدمت رسانی به زائران و نمازگزاران محترم بالاخص نمازگزاران جمعه که بعضاً در ایام سال تمامی صحن مصلی را دربرمی‌گیرند، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) از سال ۱۳۹۷ نسبت به بررسی و شناسایی وضع موجود و طراحی و معماری سازه سقف صحن مصلی اقدام کرد.

وی ادامه داد: صحن مصلی با رواق‌های مجاور دارای مساحت حدود ۳۵۰۰ مترمربع است. نوع طراحی سازه به لحاظ استفاده بهینه از فضا، دارای چهار ستون در وسط و ۱۶ ستون کناری است.

مدیر کل فنی و عمرانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) عنوان کرد: با توجه به نوع خاک مجبور به حفره شمع‌های عمیق شدیم. در حال حاضر کار نصب ستون‌ها انجام شده؛ اما خرپا‌ها و تیر‌های مرکب سقف در شرکت پارس پولاد صنعت در حال ساخت است.

وی افزود: پرسنل فنی اداره کل فنی و عمرانی و مشاوره سازه و مشاوره تست جوش پروژه، به طور منظم از ابتدای شروع به کار ساخت و ساز نحوه مونتاژ و ساخت ستون‌ها و تیر‌ها را رصد می‌کنند.

هاشمی نیاسری درباره علل تأخیر در روند بازسازی مصلی عبدالعظیم (ع) گفت: تعبیه شمع‌های عمیق به علت عمق زیاد (حدود ۲۲ متر)، تردد زائران محترم در فضای صحن، تعطیلی حرم بنا به مناسبت‌های مذهبی روند کار بازسازی مصلی را کند کرد. از یک طرف موجب صعوبت کارشد، خرید آهن هم به مقدار ۶۰۰ تن با توجه به نوسانات قیمت مدتی سخت شد که البته بودجه آن توسط فردی خیر تامین شد. همه این عوامل به طور کلی باعث اتلاف زمان برای بازسازی مصلی حرم عبدالعظیم (ع) شد. 

مدیر کل فنی و عمرانی آستان حضرت عبدالعظیم (ع) درباره بودجه پیش بینی شده برای این طرح بیان کرد: بودجه پیش بینی شده حدود ۱۶۰ میلیارد ریال است که با توجه به نوسانات قیمت بازار به صورت روزانه، طبعاً مبلغ فوق دستخوش تغییرات خواهد شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار