رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت:بیماران مبتلا بستری به کرونادر کرمانشاه ظرف ۲ هفته ۲.۵ برابر شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ 24 September 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمود رضا مرادی در  در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه با حضور دکتر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزارشد، اظهار کرد: در ۲ هفته گذشته تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه ۲ و نیم برابر افزایش یافته و به ۳۸۰ بیمار رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت تعداد بیگاران بستری از ۱۵۰ بیمار به ۳۸۱ بیمار رسیده که در حال حاضر ۶۰ نفر از آنها در بخش آی سی یو بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود:از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون موفق به جذب ۶۸ میلیارد تومان اعتبار شده ایم اما مجموع هزینه های ما ۲ تا سه برابر بوده است.

مرادی تصریح کرد:دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با وزارت بهداشت تفاهم نامه ۱۶۰ میلیارد تومانی امضا کرده و تاکنون ۴۸ میلیارد تومان آن محقق شده است و ۲۰ میلیارد تومان نیز با همکاری استاندار کرمانشاه از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی به دانشگاه علوم پزشکی کمک شده است.

وی افزود: ۷۰ تخت آی سی یو در ۶ ماه اول امسال در استان راه اندازی شده و ۶ دستگاه اکسیژن ساز نیز با هزینه هر دستگاه ۲ میلیارد تومان به همراه هزار کپسول اکسیژن خریداری شده است و در نیمه نخست امسال حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در استان بستری شده اند که تعداد ۹۳۰ نفر در آی سی یو و ۲ هزار و ۳۰۰ نفر نیز در بخش های ایزوله نگهداری شده اند.

مرادی تاکید کرد: در استان تاکنون ۵۸۶ بیمار با تشخیص قطعی کرونا فوت شده اند و بیش از ۴۷ هزار ویزیت سرپایی نیز در مراکز ۱۶ ساعته انجام شده ضمن اینکه بیش از ۶۰ هزار تست پی سی آر نیز انجام شده است.

وی گفت: به طور متوسط هر بیمار ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد که مجموع هزینه ها بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان می شود و در سناریو بدبینانه نیز برای هزار و ۵۰۰ بیمار بستری به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار