امیدعلی سبزی که هفته های پیش ،اعضای شورای آرد ونان شهرستان را بدلیل کوتاهی در انجام وظایفشان آماج سخت ترین انتقادات قرار داد ،اینبار لوله توپ انتقادات خود را متوجه شورای شهر و شهرداری ایوان نمود.
کد خبر: ۹۰۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰ 23 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛یکی از مهمترین مطالبات این روزهای شهروندان ایوانی ،بهبود وضعیت شهر و همچنین مرمت و تغییر مبلمان شهری است ،موضوعی که پس از سالها طرح وپیگیری آن از سوی رسانه ها ،نمایندگان وشهروندان ایوانی ،حتی داد استاندار ایلام را نیز در آورد.

در حالی که شهرایوان از پیشینه دور ودرازی برخوردار بوده وانتظار می رود به موازات پیشینه این شهر ،از مبلمانی در خور مردم با فرهنگ و برابر با نام و آوازه آن برخوردار باشد ،اما استیصال و سوء تدبیر مدیریت شهری و عدم همراهی منتخبین مردم در شورای شهر وهمچنین نبود طرح وراهبرد علمی برای توسعه شهری باعث شده تا شهر ابوان در همان وضعیت دهه های قبل باقی بماند.

امروز فرماندار ایوان بعنوان نماینده عالی دولت در شهرداری بی سرپرست ایوان حضور یافت تا در میز خدمتی که برای پاسخگویی به مطالبات شهروندان تشکیل شد پاسخگوی مستقیم خواست مردم شهر از مسئولین شهری باشد .

امیدعلی سبزی که هفته های پیش ،اعضای شورای آرد ونان شهرستان را بدلیل کوتاهی در انجام وظایفشان آماج سخت ترین انتقادات قرار داد ،اینبار لوله توپ انتقادات خود را متوجه شورای شهر و شهرداری ایوان نمود.

فرماندار ایوان با گلایه از عملکرد شورا وشهرداری این شهر گفت :وظایف و تکالیف شهرداری و شورای شهر به صراحت در قوانین تعریف و مشخص شده است وهمه موظف اند که تمام تلاش و مساعی خویش را در راستای انجام وظایف و  در جهت رفع مشکلات مردم  به کار گیرند.

امیدعلی سبزی افزود :وقتی در طول هفته ،بیش از 80 درصد مراجعات شهروندان به فرمانداری و همچنین اغلب قریب به اتفاق تماس های مردمی با شخص فرماندار(تماس تلفنی،پیامک و...) مربوط به ارباب رجوعی است که پیگیری و انجام امور آنان در شهرداری و شورای شهر میسر است،معنایش این است که در آن سازمان ضعف شدید مدیریت وجود دارد . واین ضعف مدیریت  تمامی  حوزه های  منابع انسانی،منابع مالی، امکانات و تجهیزات فنی و ...را در بر می گیرد.

وی ادامه داد :باتوجه به بررسی های به عمل آمده ، نظر به وجود منابع بالقوه و بالفعل مختلف شهرداری،می توان بخش عمده ای از مشکلات را حل و یا تعدیل نمود.

فرماندار ایوان بیان داشت :متاسفانه حتی برای جمع آوری زباله در سطح شهر ایوان که از بدیهی ترین وظایف شهرداری است ، برنامه مدون و مشخصی تدوین نشده و در این زمینه شهروندان ایوان با مشکل جدی انباشت زباله ها در سطح معابر مواجه هستندو ادامه این روند قابل قبول نیست.

وی با برشمردن چرایی کم کاری ها در این حوزه گفت :افزایش زمان جمع آوری زباله ها،استفاده بهتر ازامکانات و ماشین آلات موجود،عدم نظارت دقیق بر فعالیت عوامل مختلف موضوع ، عدم پاسخگویی افراد مرتبطو عدم برخورد قانونی  با کم کاری احتمالی برخی از پرسنل از سوی مسئولین شهرداری باعث شکل گیری چنین وضعیتی در شهر شده است .

فرماندار ایوان به موضوع عدم نظارت مستمر و دقیق شهرداری بر ساخت و سازهای غیرمجاز  اشاره کرد و گفت :
متاسفانه برخی از افراد در مجموعه شهرداری(ضمن احترام برای همکاران خوب شاغل در شهرداری) و حتی بعضی از اعضای شورا(ضمن احترام برای سایر اعضا محترم شورا)،نه تنها به وظایف خود عمل نمی کنند،بلکه در تشدید این نابسامانی ها در شهرداری موثر و حتی  نقش کلیدی هم ایفا  می نمایند.
 
فرماندار ایوان سوء استفاده برخی از اعضای شورای شهر از جایگاه خود را باعث چشم بستن آنان بر برخی ساختوسازهای غیر مجاز دانست ودر صورت استمرار چنین وضعیتی وعدم بازگشت شورای وشهرداری به مدار خدمتگزاری صادقانه ،شورای شهر را تهدید به انحلال از مجاری قانونی نمود .
 
 
 
 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
اگر آقای فرماندار این کار رو انجام بده ماندگار ترین کار رو انجام میده
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
ایوان هیچ مسئولی نداره در حوزه شهردار ی و و شورا و شهردار ...تو رو خدا منحل کنین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار