شکست‌های سهمگین سعودی‌ها فقط به مارب خلاصه نشده و یمنی‌ها در تلاش هستند با ورود به شهر راهبردی «نجران»، سرنوشت جنگ را به طور کامل تغییر دهند.
کد خبر: ۹۰۲۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 23 September 2020

به گزارش تابناک سمنان رزمندگان یمنی همزمان با پیشروی‌های سریع، خیره کننده و کم سابقه در استان مارب، عملیات گسترده‌ای را در محور شمال شرق استان صعده و نزدیکی مرز‌های مشترک استان نجران عربستان علیه نیرو‌های ائتلاف سعودی آغاز کردند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های یمنی دور جدید حملات غافلگیرانه را در استان صعده (مهم‌ترین پایگاه انصارالله در یمن) در محور مهم و راهبردی «رشاحه شرقی» علیه نیرو‌های ائتلاف و نظامیان سعودی از سر گرفته اند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی در جریان ۴۸ ساعت نخست عملیات در شمال شرق استان صعده موفق شدند تعدادی از ارتفاعات و مناطق را در نزدیکی مرز‌های مشترک با عربستان از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

آل سعود در آستانه یک فاجعه تمام عیار پس از ۵ سال جنایت/ رزمندگان یمنی آماده ورود به مرکز استان نجران +

شماری از نیرو‌های ائتلاف سعودی و نظامیان سعودی در جریان درگیری‌ها در این محور کشته و زخمی شدند؛ شماری دیگر از نظامیان که در این محور جان سالم به در بردند با رها کردن سلاح به سمت عمق خاک عربستان متواری شدند.

مناطق واقع شده در شمال شرق استان صعده و نزدیکی مرز‌های عربستان مجموعه‌ای از ارتفاعات بسیار مهم هستند و این نقاط برای سعودی‌ها اهمیت خاصی دارد چرا که این بخش‌ها به طور کامل بر شهر «نجران» مرکز استان نجران اشراف کامل دارند و همین مسئله زنگ خطر را برای ریاض به صدا درآمده است.

اگر رزمندگان یمنی مناطق و کوه‌های «سلعه، عقد و زفین» را در شمال منطقه «رشاحه شرقی» پاکسازی و از اشغال خارج کنند وارد خاک عربستان می‌شوند و خود را از محور جنوب شرقی به ورودی شهر نجران می‌رسانند.

آل سعود در آستانه یک فاجعه تمام عیار پس از ۵ سال جنایت/ رزمندگان یمنی آماده ورود به مرکز استان نجران +

اعلام الحربی

نیرو‌های یمنی در گام بعدی با آزادسازی کوه‌های «بنی جمر و بنک» وارد شهر نجران خواهند شد؛ در حال حاضر رزمندگان از محور «رشاحه» با ورودی شهر نجران حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارند و این موضوع سعودی‌ها را به شدت نگران کرده است.

روند تحولات نشان می‌دهد، فرماندهان یمنی تصمیم گرفته اند با نزدیک شدن به نجران و حتی در صورت لزوم با سیطره بر این شهر، شکست سنگین و بی سابقه‌ای را به سعودی‌ها وارد آورند و ریاض را پس از ۵ سال جنایت نقره داغ کنند و یک تراژدی برای ولیعهد عربستان رقم بزنند.

 

آل سعود در آستانه یک فاجعه تمام عیار پس از ۵ سال جنایت/ رزمندگان یمنی آماده ورود به مرکز استان نجران +

دولت نجات ملی یمن به همراه ارتش و انصاراله قصد دارد با تسلط بر مرکز استان نجران و افزایش فشارها، امتیازات بزرگی از سعودی بگیرند که کنترل کامل بر شهر ساحلی الحدیده، عقب نشینی کامل نیرو‌های ائتلاف از شهر مارب، متوقف کردن کامل جنگ و پایان محاصره دریایی و هوایی یمن مهم‌ترین به شمار می‌آبند.

به گفته منابع میدانی، یکی دیگر از اهداف عملیات رزمندگان یمنی، تامین امنیت کامل مناطق شمال شرقی استان صعده به ویژه شهر مهم «البقع» است؛ موفقیت در این محور به پاکسازی ده‌ها ارتفاع و منطقه ختم خواهد شد.

آل سعود در آستانه یک فاجعه تمام عیار پس از ۵ سال جنایت/ رزمندگان یمنی آماده ورود به مرکز استان نجران +

در حال حاضر، بخش وسیعی از جاده راهبردی «البقع - الحزم» هم که در محدوده غرب استان الجوف است امن شده و فقط بخشی از این مسیر در حدفاصل «البقع - الیتمه» در اشغال نیرو‌های ائتلاف سعودی است که با تکمیل عملیات در محور شمال شرق استان صعده آزاد می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: مشرق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار