معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: ۶ هزار دانش آموز این استان در سال تحصیلی جدید به دلیل نداشتن تلفن هوشمند یا تبلت به شبکه شاد دسترسی ندارند.
کد خبر: ۹۰۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ 23 September 2020

دانش آموزان بی بضاعتی که به شبکه شاد دسترسی ندارند چه کنند؟؟

به گزارش «تابناک البرز» فرشته فهمیده  اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا سبب شده تا بسیاری از فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدارس با مشکل روبرو شود که با راه اندازی شبکه شاد بار مشکلات کمتر شد ولی دانش آموزان بی بضاعتی هستند که در سال تحصیلی جدید هنوز نتوانسته اند به این شبکه آموزشی بپیوندند.

وی با اشاره به اینکه برخی از این دانش آموزان حتی به شبکه آموزشی رسانه ملی نیز دسترسی ندارند، خاطرنشان کرد: این دانش آموزان از طریق تهیه بسته های آموزشی زیر پوشش تحصیلی قرار می گیرند.

وی بیان داشت: راه اندازی شبکه شاد ازجمله کارهایی است که با همه نواقص و کمبودها توانسته نرفتن دانش آموزان به مدرسه را جبران کند اما این شبکه در صورت رفع نواقص فنی، می‌تواند ثمرات بهتری داشته باشد.

فهمیده تصریح کرد: دراین میان  توان کم مالی برخی خانواده‌ها در تهیه گوشی هوشمند سبب شده تا دانش آموزان به کلاس درس معلم خود در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دسترسی نداشته باشند که وصل این دانش آموزان به کلاس های درس حداقل به ۲.۵ میلیون تومان برای خرید تبلت دانش آموزی نیاز دارد.

وی اضافه کرد: برای حل مشکل این دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، پویش شورعاطفه ها ویژه مدارس با شعار " هر مدرسه یک پایگاه همدلی" در استان البرز فراخوان شده است.

وی یادآورشد: هر ساله این حرکت خداپسندانه در راستای ترویج فرهنگ انفاق و نوعدوستی با هدف کمک به دانش آموزان نیازمند و تامین مایحتاج تحصیل آنان با مشارکت مرکز نیکوکاری فرهنگیان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیرین انجام می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در این پویش شماره حساب ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه پرداخت ۶۸۲۸۲۵۴۶۴ و شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۲۹۷۰۰۴۵۹ به نام مرکز نیکوکاری فرهنگیان استان البرز برای اهدای کمک های نقدی در نظرگرفته شده است.

وی افزود: شور عاطفه ها در استان البرز در ۸ مهرماه ۹۹ با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی  به صورت حضوری و مجازی انجام می شود تا بستر مناسب برای خدمات رسانی آموزشی به دانش آموزان بی بضاعت بوجود آید.

فهمیده تاکید کرد: از اول مهر ماه آموزش کتاب درسی در سال تحصیلی جدید آغاز شده لذا برای پیشگیری از عقب ماندن دانش آموزان بی بضاعت از کلاس های درس نیاز به مشارکت خانواده ها و فرهنگیان برای تهیه تجهیزات آموزشی هوشمند در استان البرز داریم حتی با پرداخت نفری ۱۰ هزار تومان داریم.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار