مدیرگروه تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اظهار کرد: این دانشگاه با آزمایشگاه‌های مجهز، سالن ورزشی چندمنظوره در رشته‌های ورزشی مختلف و استادان مجرب در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.
کد خبر: ۹۰۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵ 22 September 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مالک احمدی با بیان اینکه رشته تربیت‌بدنی را می‌توان یکی از رشته‌های مرتبط با علوم انسانی شمرد که برای تقویت و تربیت جسم و روان انسان از علوم مختلف ازجمله روانشناسی، جامعه‌شناسی، مدیریت و فیزیولوژی کمک می‌گیرد، اظهار کرد: هدف از این رشته آشنایی دانشجویان با جسم انسان در حد یک پزشک‌یار است تا بتوانند به‌عنوان یک مربی حرفه‌ای در زمینه مسائل ورزشی با ورزشکاران یا دانش‌آموزان در ارتباط باشند.

وی افزود: رشته تربیت‌بدنی نقش مؤثری در ارتباط با توانبخشی و بهسازی جسمی و روانی افراد جامعه دارد به همین دلیل از جایگاه مهمی برخوردار و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص در این رشته بسیار ضروری است.

مدیرگروه تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با تأکید بر اینکه دانشجویان در طول دوران تحصیل اصول و مبانی علمی و عملی رشته‌های مختلف ورزشی شامل مربی‌گری، آموزش و مدیریت ورزش را فرامی‌گیرند، خاطرنشان کرد: ادامه تحصیل در رشته تربیت‌بدنی علاوه‌بر افزایش توان و دانش علمی، منجر به سلامت جسم و روان دانشجو نیز می‌شود.

احمدی با اشاره به آینده شغلی فارغ‌التحصیلان این رشته دانشگاهی عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان تربیت‌بدنی می‌توانند با دارابودن مدرک دانشگاهی در مقاطع مختلف در مراکز و سازمان‌های دولتی و غیردولتی شامل مهدکودک، پیش‌دبستانی، مدرسه و دانشگاه مشغول به کار و امر مقدس تدریس شوند.

وی اضافه کرد: امکان راه‌اندازی مراکز ورزشی، باشگاه‌های خصوصی، آموزش رشته‌های ورزشی مرتبط، راه‌اندازی مراکز تندرستی برای حرکات اصلاحی و رشد حرکتی کودکان، بازاریابی کالاها و تأسیسات ورزشی، مربی‌گری آمادگی جسمانی، روانشناسی تیم‌های ورزشی و مربی‌گری حرفه‌ای تیم‌های ورزشی مشاغلی هستند که جزء آینده شغلی این رشته تحصیلی محسوب می‌شوند.

مدیرگروه تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با بیان اینکه این دانشگاه در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته با عنوان علوم ورزشی به‌صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد، تأکید کرد: این دانشگاه در مقطع ارشد در رشته‌های رفتار حرکتی، رفتار حرکتی آموزش تربیت‌بدنی، آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی و حرکات اصلاحی امدادگری ورزش با آزمون دانشجو می‌پذیرد.

احمدی با بیان اینکه در تلاش برای اخذ مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری هستیم، گفت: علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در رشته تربیت‌بدنی می‌توانند با مراجعه به سایت azmoon.org و انتخاب رشته محل واحد ارومیه، به‌صورت بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی در این واحد دانشگاهی تحصیل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار