کد خبر: ۹۰۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ 20 September 2020

 

 

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق اعلام کرد سرکرده گروه تروریستی داعش که قصد انجام عملیات علیه زائران اربعین را داشت در بغداد دستگیر شد.

خنثی‌سازی عملیات تروریستی علیه زائران اربعین

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز (یک‌شنبه) از خنثی سازی عملیات تروریستی که قصد هدف قرار دادن زائران اربعین حسینی (ع) را داشت، خبر داد.

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد: دستگاه امنیت ملی عملیاتی ویژه را با دقت و بر اساس داده‌های اطلاعاتی و پیگیری مستمر محل حضور عناصر تروریستی در یکی از محله‌های بغداد، پایتخت عراق انجام داد.

در این عملیات پس از نصب کمین‌های متعدد از سوی اداره امنیت بغداد، یکی از عناصر گروه تروریستی داعش که یکی از سرکرده‌های به اصطلاح ولایت عراق در محور جنوب بود، بلافاصله پس از بازگشت از استان‌های شمالی کشور برای دریافت منصبی نظامی در این گروه تروریستی دستگیر شد.

در این بیانیه آمده است: این سرکرده داعشی برای انجام عملیات تروریستی و هدف قرار دادن شهروندان عراقی در زیارت اربعین برنامه ریزی کرده بود که با دستگیری وی این عملیات تروریستی علیه زائران حسینی خنثی شد.

به گفته مرکز اطلاع رسانی امنیتی، این تروریست هنگام بازپرسی اولیه اعتراف کرد که هنگام آزادسازی استان کرکوک از چنگ تروریست‌های داعش، علیه دستگاه امنیتی چندین نبرد را فرماندهی کرده است.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی اعلام کرد که این سرکرده تروریستی بر اساس دستور مراجع قضایی دستگیر شده و برای اجرای تدابیر لازم به دستگاه قضا تحویل داده شد.

زیارت اربعین امسال به علت شیوع ویروس کرونا تنها با حضور زائران عراقی برگزار خواهد شد و مرز‌های این کشور به روی زائران سایر کشور‌ها بسته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار