مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرد که طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر کرج با به کارگیری روش های موثر از جمله توسعه فضاهای سبز به خوبی پیش می رود.
کد خبر: ۹۰۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸ 20 September 2020

رفع مشکلات ترافیکی هسته مرکزی کرج تاثیر مستقیم بر کاهش آلودگی هوا

به گزارش «تابناک البرز» فردین حکیمی گفت: مهمترین نقش فضای سبز در شهرها، کارکردهای محیط زیستی آن است که به شهرها به عنوان محیط زیست شهروندان هویت بخشیده است و با آثار سوء توسعه صنعت و استقرار کاربری های مغایر با حفظ محیط زیست مقابله نموده و سبب افزایش و بهبود کیفیت محیط زیست شهرها می شوند.

وی  در خصوص اهمیت و نقش مهم فضای سبز مشجر اظهار داشت: توسعه فضای سبز مشجر در شهرها به عنوان یکی از عوامل موثر در کاهش تهدیدات زیست محیطی به ویژه در ارتباط با گرد و غبار و آلودگی های هوا بوده و به عنوان ریه های تنفسی شهرها به شمار رفته و دلیل آن تاثیر مستقیم فضای سبز در شهرها در جهت تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی، لطافت هوا وجذب گرد و غبار است.

وی با اشاره به طرح جامع کاهش آلودگی هوای کرج گفت: یکی از محورهای مهم در طرح کاهش آلودگی هوا در کلانشهر کرج، ایجاد فضای سبز و افزایش سرانه آن است که خوشبختانه چند سال گذشته در کلانشهر کرج بر خلاف سایر محورهای طرح جامع کاهش آلودگی هوا، توجه بیشتری به آن شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از منابع اصلی آلودگی هوا در کلانشهرها، منابع متحرک ( خودروها) هستند و از سویی دیگر کلانشهر کرج با مشکلات ترافیکی به ویژه در هسته مرکزی شهر مواجه بوده لذا رفع مشکلات ترافیکی نیز تاثیر مهمی در کاهش آلودگی هوا در کلانشهر کرج خواهد داشت.

حکیمی گفت:  یکی از خلأهای قانونی در موضوع قطع درختان در حوزه شهری، عدم عضویت محیط زیست و منابع طبیعی(دبیر ستاد راه و فضای سبز) در کمیسیون ماده ۷ قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهرها هست.

وی تاکید کرد:  با توجه به ابراز نگرانی و نارضایتی شهروندان و دوستداران محیط زیست در زمینه قطع اشجار در محدوده میدان جمهوری کرج، شهرداری کرج می بایست ضمن  اطلاع رسانی، شفاف سازی دقیق موضوع و توجه به نظرات دوستداران محیط زیست، تلاش نماید حتی المقدور ضمن جلوگیری از هر گونه قطع درختان، نسبت به جابجایی آنها به مکان مناسب اقدام نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار