امام‌جمعه فیروزآباد گفت: گرانی‌های افسارگسیخته موجود نارضایتی‌های اقشار مختلف به‌خصوص قشر مستضعف را به دنبال داشته است که این روند نیازمند مدیریت صحیح و کارآمد است.
کد خبر: ۹۰۰۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 19 September 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:آیت‌الله سیدعزیزاله هاشمی زاده در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد با اشاره به گرانی‌های افسارگسیخته موجود که نارضایتی‌های اقشار مختلف به خصوص قشر مستضعف را به دنبال داشته اظهار داشت: در زمینه مهار قیمتها چنان چه مدیریت صحیحی از سوی مسئولان اجرایی نظام صورت گیرد، مسلماً بسیار مؤثر خواهد بود.

وی افزود: به عنوان مثال مدیریت در جهاد کشاورزی اگر خوب اعمال شود هرج‌ و مرج قیمت‌های موجود در بازار شکسته و اگر وزارت صمت به‌درستی اعمال مدیریت کند مسئله گرانی خودرو و اقلام زیرمجموعه وزارت صمت وضعیت فعلی را نخواهد داشت.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: امید است مسئولان نگاه عمیق به ارزش پول ملی داشته که این خود ۸۰ درصد موفقیت کنترل این نابسامانی‌ها به دنبال دارد و قطعاً اگر تلاش شود می‌توان امیدوار بود که مسئله گرانی‌های موجود در بازار خاتمه پیدا می‌کند.

دفاع مقدس، جنگ ایمان با کفر بود

هاشمی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولادت با سعادت امام باقر (ع) و تبریک این روز به امت اسلامی و همچنین هفته پیش رو تحت عنوان هفته دفاع مقدس اضافه کرد: ۳۱ شهریور ماه آغاز باز شدن عقده‌های طولانی استکبار جهانی یعنی آمریکای جهانخوار است که نوکر خود یعنی صدام را تحریک نموده و به ایران اسلامی حمله کرد.

وی بیان داشت: دفاع ما به تأسی از حرکت سیدالشهدا (ع) در سال ۶۱ هجری بود بنابراین این جنگ یک جنگ معمولی نبود که با معیارهای مادی مقایسه شود و یا مقابله یک ارتش با ارتش دیگر محاسبه نماییم بلکه این جنگ ، مقابله ایمان با کفر، یعنی مقابله‌ای اسلام ناب با کفر جهانی و بین‌المللی بود.

امام‌جمعه فیروزآباد با بیان این‌که جنگ دفاع مقدس برکاتی برای جبهه مقاومت به دنبال داشت، گفت: اثبات مظلومیت یک ملت به پا خواسته و ظلم ستم جهانخواران، رسوا شدن استکبار جهانی و پرده برداشتن از چهره دروغین آن‌ها، به‌کارگیری استعدادهای درخشان دانشمندان جوان این ملت در عرصه‌های نوآوری و تجهیزات دفاعی، یکپارچه شدن کشور و انسجام همه نیروهای انقلابی و شکست ابهت دو ابرقدرت جهانی شرق و غرب بخشی از برکات این جنگ بود.

هاشمی زاده اظهار داشت: شناخت دوستان و دشمنان، روی پای خود ایستادن، استمرار روحیه اسلامی و انقلابی در میان امت اسلامی و وادار کردن مردم در کل جهان به مطالعه اسلام ولایی و ناب در مقابل اسلام آمریکایی، بخش دیگری از این برکات بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان فیروزآباد افزود: در جنگ تحمیلی همه اقشار جامعه اعم از ارتش، سپاه، کشاورزان، بازاریان و دانشگاهیان و ...به‌عنوان بسیجی دین خود را به‌ نظام و انقلاب ادا کردند.

هاشمی زاده ادامه داد: یکی از این گروه‌های مدافعین، جامعه روحانیت بود که با تمام وجود در کنار همه گروه‌های جهادی نقش‌آفرینی کردند.

امام‌جمعه فیروزآباد افزود: شهدای روحانیت چهار هزار و ۶۲ نفر بود که از این شهدا دو هزار و ۶۶۷ نفر رزمی تبلیغی و مابقی در موقعیت‌ها و مراتب تخصصی یعنی تحت عنوان آر.پی.جی زن، تک‌تیرانداز، تخریبچی، اطلاعات و عملیات، امدادگر، غواص، مخابرات و در نهایت در جایگاه فرماندهی بودند که خون این عزیزان به خون‌های همه جهادگران در راه دین و نظام و انقلاب پیوند خورد.

وی خاطرنشان کرد: پس نتیجه می‌گیریم که این جنگ هجوم یک ظالم به مظلوم بوده که وظیفه داریم برای حفظ دستاوردهای این جنگ ایستادگی نموده و پرچم پیروزی اسلام ناب را در بلندترین قله جهان به اهتزاز درآوریم.

امام‌جمعه فیروزآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور وزرای خارجه بحرین و امارات برای امضای سازش و ارتباط با اسرائیل غاصب در کنار رئیس‌جمهور آمریکا، تصریح کرد: ما به دنیا اعلام می‌کنیم که این کشور فلسطین است که باید برای کشور خود تصمیم گیرد، نه کشورهای خودفروخته‌ای مانند عربستان و بحرین که بازیچه دست کشورهای غرب و شرق می‌باشند.

هاشمی زاده افزود: مسلم است آمریکای جنایتکار روزهای پایانی عمر سیاسی و قدرت پوشالی خود را به سر می‌برد و شمارش معکوس آن آغاز شده که با فروپاشی قدرت پوشالی دوره ابرقدرتی آمریکا به پایان می‌رسد و طبیعی است که دیگر کشور بی‌هویتی مانند اسرائیل وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اسرائیل غاصب در تلاش است که حداکثر استفاده را از نفوذ آمریکا در منطقه داشته باشد ولی غافل از اینکه گروه‌های مقاومت اسلامی در لبنان، فلسطین، یمن، بحرین، سوریه و درنهایت ایران اسلامی هوشمندانه اوضاع را زیر نظر داشته و با تمام وجود با وحدت کامل در آینده‌ای بسیار نزدیک پرچم مستقل فلسطین در بالای مناره‌های بیت‌المقدس به اهتزاز خواهد آمد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار