متاسفانه افراد سودجو، منفعت طلب و چاپلوس پرور که همیشه منافع خود را بر منافع مردم مقدم میدانند. زرنگی و سیاست را در دروغ، کلک، ریاکاری و منافق منشانه می دانند و افراد با شرافت و با صداقتی که تابع این خصلت های کثیف نشوند آن ها را آدم های ساده لو می دانند.
کد خبر: ۹۰۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 18 September 2020

صداقت و شفافیت دو واژه پر ارزشی است که مطابق آموزه های اسلامی از یک مسئول در طراز نظام اسلامی انتظار می رود چیزی که متاسفانه این روزها بسیار نایاب شده است و حتی برخی از این مسئولین با رفتارهای غیر صادقانه و غیر شفاف خود به نقطه ای برای رویگزدانی مردم از نظام شده اند ! 
البته در این بین هستند افرادی که به معنای واقعی به شفافیت و صداقت اهمیت می دهند و سعی می کنند کمترین هزینه را برای باور و اعتقادات ملی و مذهبی مردم درست کنند. متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد چند سالی است که عدم صداقت و شفافیت برخی مدیران و سیاسیون باورهای صادقانه مردم را نشانه گرفته است اما در این بین یکی از فعالان حوزه سیاسی معتقد است که نماینده بویراحمد ، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تا اینجای کار صداقت مثال زدنی در گفتار و کردار خود داشته است .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید حسن دانشی نوشت : روشنفکر فرزند اصیل عشایر و با صداقت بویراحمد و ایل بزرگ و سترگ تامرادی که اگر سابقه ی این ایل را ورق بزنیم و سیری در تاریخ معاصر داشته باشیم به بزرگی بزرگان و شخصیت های ایل تامرادی در تمام جنگ هایی که مبارزه با بی عدالتی و ظلم انجام می گرفت پیشقدم و پیشتاز بودند پی خواهیم برد.
اگر بخواهیم در خصوص مبارزات و اصالت این ایل بنویسیم شاید مثنوی هفتاد من شود. امّا این گریز برای شناخت فرزندان برومند ایل تامرادی از جمله آقای دکتر روشنفکر می باشد.
لازم به ذکر است جناب دکتر روشنفکر درست است فرزند ایل بزرگ تامرادی می باشد ولی در خدمت رسانی خود را فرزند همه ی طوایف و ایلات بویر احمد می داند و هیچگونه حس قومیت گرایی و ناسیونالیستی قومی در انجام وظیفه اش تاثیرگذار نخواهد بود که این خصلت کمتر در افراد و شخصیت ها وجود دارد و شاید در این رویه و عملکرد منحصر به فرد می باشد.
یکی از دلایل بارز پیروزی ایشان در مقابل بزرگان نام و نشاندار در کسوت نمایندگی صداقت، دلسوزی و بی ریایی ایشان بود که عملا خود را فرزند همه ی مردم بویراحمد می داند نه ایل و طایفه ی خاص.
دکتر روشنفکر مثل  کسانی که با نیرنگ بازی و زد و بندهای شبه سیاسی و تحریک قومیت در مردم که دور از خصلت ها و آداب و سنن اصیل عشایر بود و این خصلت ها را به چالش کشیدند نبود.
متاسفانه باید گفت تعدادی از افراد شاخص  و عشایر زاده خود را از آداب و سنن راستگویی و صداقت پذیری و حتی زجر و مشقت هایی که مردم ما در طول تاریخ به خاطر همین مردانگی ها محروم و مظلوم مانده اند دور کرده و فاصله گرفتند. امّا روشنفکر کسی است از عمق این محرومیت ها و مظلومیت ها رشد و نمّو کرده و در پوست و گوشت ایشان این محرومیت ها حک شده است و همچنان به همان صداقت و دلسوزی وفادار است.
اگر روستایی که خانواده ی آقای روشنفکر قبلا در آن زندگی می کرد را در کهگیلویه ببینید هنوز از محروم ترین روستاهای این منطقه است. ایشان کسی است که هم محرومیت کشیده و هم درد محرومان و زجرکشیدگان را می شناسد و می داند. فردی خوش فکر از خانواده ای با اصالت که هم از طرف پدر و هم مادر از طوایف با اصالت تامرادی است. فردی است که بر مبنای استعداد و تدبیر خود بزرگ شد. با وجودی که از خانواده ی معظم شهدا است و برادر ارزشمند و فرهنگی ایشان که در اول انقلاب یکی از بهترین فرهنگیان منطقه بود در مصاف با دشمن بعثی برای دفاع از وطن و دین به درجه ی رفیع شهادت نایل شد ولی بقیه برادران بخصوص دکتر مهدی روشنفکر طوری رفتار می کرد، که غیر از نزدیکان کسی فکر نمی کرد خانواده شهید باشد.
در مسائل سیاسی و اجتماعی فردی معتدل و از افراط و تفریط بیزار بود. درمسئولیتهایی که داشت هیچگاه تابع حاشیه سازی ها قرار نمی گرفت. فقط هدف و نظرش رفع و فتق کار مردم بخصوص افراد ضعیف بود. تا متوجه می شد کار از روال عادی و سیله مدیران خارج می شد اگر نمی توانست از راه قانونی جلو بگیرد بدون سر و صدا کنار می رفت. در یک جمله باید گفت نماینده واقعی مستضعفین است. اهل سیاسی کاری نیست. صاف و با صداقت با مردم، که باید به مردم شریف و شجاع بویراحمد بخاطر انتخاب ایشان تبریک گفت. ایشان فردی است پرکار، کم حاشیه و دلسوز که مردم ما الآن به چنین کسانی نیاز دارند.
امیدوارم جناب دکتر روشنفکر بر همین روش و منش بماند و تابع سیاست بازی های کثیف و دنیا طلب معمول و مرسوم قرار نگیرد. متاسفانه افراد سودجو، منفعت طلب و چاپلوس پرور که همیشه منافع خود را بر منافع مردم مقدم میدانند. زرنگی و سیاست را در دروغ، کلک، ریاکاری و منافق منشانه می دانند و افراد با شرافت و با صداقتی که تابع این خصلت های کثیف نشوند آن ها را آدم های ساده لو می دانند.
سخن را کوتاه کنم، جناب دکتر روشنفکر فردی است پرکار، بی حاشیه، سلیم النفس، صادق، معتدل و اتقلابی که می طلبد مورد حمایت مردم بخصوص قشر جوان و شخصیت های دلسوز و خدمتگذار قرار گیرد تا انشاءالله بتواند خدمات قابل قبول و ارزشمند و دور از بازی های سیاسی به مردم شریف بویراحمد بخصوص مردم محروم منطقه نماید. بنده ساکن کهگیلویه هستم و از نظر کاری نیز ربطی به حوزه جناب روشنفکر ندارم امّا وظیفه خود می دانم از چنین افرادی که هم از آموزه های دینی خوبی برخوردارند، هم دلسوز واقعی مردم هستند حمایت شود. حمایت از این افراد حمایت از منافع عموم است نه فرد. ایشان در خدمتگزاری توانمند، جوان، خوش فکر ، دلسوز و قابل خرید از طرف بازیگران سودجو و منفعت طلب نیست. آقای روشنفکر فردی است که از نظر صداقت،شجاعت، راستگویی و خدمتگزاری نسبت به بازیگران سیاسی کار و منفعت طلب بکر است.
امیدوارم چون دور اول نمایندگی ایشان است مردم عزیز بخصوص طرفداران ایشان بیشتر حمایت کنند و کمتر توقع داشته باشند تا بتواند به خدمات عمومی مخصوصا مسائل عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی که در این برهه از زمان نیاز اساسی منطقه است توجه و پیگیری نماید تا انشاءالله گرهی از کار مردم گرفتار بخصوص جوانان بگشاید.
به امید رسیدن به آن روز و نیل به این هدف
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
همیطوری مث چو باقلو بشین تا امورات خت و استان بگذره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
آقای دانشی همی تحریف وتمجید افراطی از روشنفکر توسط شما خودش چاپلوسی وریاکاری است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار