قاضی القضات استان تشریح کرد
یکی از عوامل اصلی درگیری ده روز گذشته در پارک جنگلی یاسوج خود را به مقامات قضایی معرفی کرد.
کد خبر: ۹۰۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹ 18 September 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت : در پی وقوع درگیری ۱۰ روز پیش در پارک جنگلی یاسوج که با مصدومیت شدید یکی از منازعین  همراه بود، یکی از عوامل اصلی درگیری متواری شد.
حسن نگین تاجی افزود : نامبرده که احتمالا ضارب اصلی فرد مصدوم نیز می باشد(و تحقیقات آینده این موضوع را دقیقا مشخص خواهد کرد) پس از دستگیری حدود ۷ نفر از افراد منازع وقتی قاطعیت و پیگیری دستگاه قضایی و  نیروی انتظامی را در جهت برخورد ملاحظه نمود پس از چند روز متواری بودن با مداخله موثر خانواده و ریش سفیدان اقوام، خود را به نیروی انتظامی معرفی نمود و هم اکنون در بازداشت و در اختیار مقامات قضایی قرار دارد.
نگین تاجی با اشاره به صدمات و لطمات جبران ناپذیر مادی و معنوی و روحی روانی که افراد مخل نظم و امنیت و برخی از مجرمین سابقه دار با درگیری و به هم زدن نظم ، بر شخص خود و خانواده و جامعه وارد می کنند گفت : این که دستگاه قضایی و مرجع مقتدر انتظامی گاهی صبر پیشه می کند به معنای عدم توانایی یا عدم وجود اراده بر برخورد نیست، بلکه رافت اسلامی بر اراده مقامات عالی قضایی و انتظامی و امنیتی حکم می‌کند تا جایی که امکان دارد مسیر اصلاح و ارشاد به عنوان اولویت اول، مد نظر قرار گیرد، اما اگر احساس شود، شخص یا اشخاصی_ مانند این افراد و کسانی که طی دو ماه اخیر دستگیر شده اند_  می‌خواهند با ایجاد  ناهنجاری امنیت مردم را به خطر بیندازند، دستگاه قضایی با همکاری اعضای محترم شورای تامین و به ویژه نیروی مقتدر و زحمتکش انتظامی یک لحظه هم در برخورد سخت و عبرت آموز برای آنها، درنگ نخواهد کرد.
حسن نگین تاجی افزود : قبلا گفته ایم و اکنون هم می‌گوییم، مردم منتظر احکام سنگین به ویژه احکامی که علاوه بر حکم عادی به عنوان مجازات تکمیلی از سوی قانونگذار تعیین شده اند و قاضی می تواند علاوه بر مجازات حبس یا شلاق یا جزای نقدی به آنها هم حکم صادر کند باشند و قطعاً مردم خواهند دید که بسیاری از این افراد به دوردست ترین نقاط کشور و تبعیدگاه ها به عنوان اقامت اجباری محکوم و اعزام خواهند شد.
قاضی القضات دادگستری استان در پایان گفت : توصیه بنده به خانواده ها این است که اولاً از تشویق فرزندان خود به تفاخر و همراه داشتن سلاح اعم از سلاح گرم یا سرد بپرهیزند، چراکه عواقب ناشی از درگیری با این سلاح ها چندین برابر زد و خورد های عادی است. از سوی دیگر نظارت خود را بر معاشرت و رفت و آمدهای فرزندانشان بیشتر کنند چراکه بسیاری از درگیری هایی که طی این مدت واقع شده یا شب هنگام بوده ویا  در ساعاتی از شبانه روز است که معمولاً خانواده ها در حال استراحت هستند. این نشان دهنده عدم نظارت خانواده ها بر فرزندانشان می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار