امام جمعه شهرکرد:
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: محرم سال جاری را بسیار متفاوت‌تر، پرشورتر، پرمحتوا و سالم‌تر از سال‌های قبل سپری می‌کنیم که تاکنون شعور حسینی به خوبی خود را نشان داده شده است. 
کد خبر: ۸۹۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷ 15 September 2020

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در حاشیه رزمایش مهر تحصیلی و مراسم تکریم و معارفه هیئت امنای آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد اظهار کرد: محرم سال جاری را بسیار متفاوت‌تر، پرشورتر، پرمحتوا و سالم‌تر از سال‌های قبل و نزدیکتر به اهداف نورانی اباعبدالله(ع) با دست‌گیری بیشتر از عاشورا سپری می‌کنیم که تاکنون شعور حسینی به خوبی خود را نشان داده شده است.

وی ادامه داد: کمک مومنانه، رزمایش مواسات، حرکت نهضت‌گونه تعاون و همدلی به کمک ولی امر مسلمانان نیز در این ایام شکل گرفته که در مرحله نخست بالغ بر 40 میلیارد تومان کمک مومنانه صورت گرفت که رقم بسیار خوبی است البته این رقم، رقم تحقیقی است و نه تقریبی که بیش از این مبالغ بوده اما گزارش به دست ما نرسیده است.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: شکل‌گیری مرحله دوم را نیز با آغاز ماه محرم شاهد بودیم که نذورات مردمی و کمک دستگاه‌های مختلف حرکت خوبی را در این مرحله برگزار کرد البته کمک‌های بیرون استانی را نیز در این مرحله همانند مرحله نخست باید جذب کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه کمک مومنانه یک حرکت قرآنی است به سوره مبارکه حشر اشاره کرد و گفت: خداوند در این سوره فلسفه آنچه را که مومنان باید انجام دهند را این گونه بیان می‌فرماید: «دست در جیب خود کنید جیب‌های خود را خالی کنید تا ثروت یکجا انباشته نشود» یعنی انباشتگی ثروت در دولت اسلامی جای ندارد و داشته‌های مومنان باید پخش شود تا عدالت در جامعه برقرار شود که اگر غیر از این باشد گرفتار عِقاب پروردگار خواهیم شد.

وی با بیان اینکه برای رضای خدا و یاری کردن او کار را انجام دهید، افزود: نصرت خداوند فقط در جبهه و جنگ نیست بلکه عدالت هم جبهه است و یاری خدا را در پی دارد لذا باید هر چه بیشتر به این کمک‌ها، رنگ و جلای ایمان بخشید تا نازیبایی‌ها، فقر و محرومیت در گوشه و کنار و یخچال‌های خالی در بسیاری از منازل جمع شود.

نکونام ادامه داد: از زمانی که وارد این استان شدم ساختار وضعیت امامزادگان دغدغه ما بوده که امیدواریم هیئت امنای جدید مشکل را حل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: یکی از مشکلات میدان امامزاده، مسجد مقابل این بقعه است که باید حفظ شود که طبیعتاً نمی‌گذارد این طرح اجرا شود اما به هر حال این طرح نباید ناقص بماند.

امام جمعه شهرکرد در پایان خاطرنشان کرد: این بقعه جایگاه خوبی برای شهرکرد دارد و تا جایی که می‌توان باید آن را توسعه بخشیم زیرا که هر چه بیشتر در این مرکز کار شود به شهرکرد خدمت شده است.

 

منبع/تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار