یک رسانه صهیونیست به نقل از منابع دیپلماتیک عربی ادعا کرد عمان احتمالا کشور بعدی خواهد بود که با رژیم اشغالگر صهیونیستی سازش می‌کند.
کد خبر: ۸۹۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲ 14 September 2020

عُمان سازش‌کننده بعدی با رژیم صهیونیستی خواهد بود؟

به گزارش تابناک سمنان بنابر اعلام یک رسانه صهیونیستی، عمان در حال آماده شدن برای پیوستن به جرگه کشور‌های سازش کننده با رژیم صهیونیستی است.

اسرائیل هیوم با استناد به گفته‌های چند دیپلمات و مقام بلندپایه عربی گزارش داد انتظار می‌رود عمان برای ایجاد روابط رسمی دیپلماتیک با اسرائیل از جمله عادی سازی کامل روابط و پرواز‌های مستقیم به امارات و بحرین بپیوندد. این رسانه صهیونیست به نقل از یک دیپلمات عربی، که نخواست نامش فاش شود، نوشت یکی از دلایلی که عمان هنوز برای برقراری روابط موافق نکرده، خدشه دار شدن محتمل روابط آن با ایران خواهد بود.

یک منبع دیپلماتیک دیگر نیز گفت بخشی از محاسبات بحرین در تصمیم گیری در مورد به رسمیت شناختن اسرائیل نیز تحت تأثیر نگرانی‌ها در مورد واکنش ایران قرار گرفته است. اسرائیل هیوم به نقل از این منبع نوشت: در حالی که سلسله حاکم در بحرین سنی مذهب است، اما بیش از ۶۰ ٪ از جمعیت مسلمانان آنجا شیعه هستند.

از سوی دیگر، دیپلمات‌های عرب متفق القول هستند که عربستان سعودی بخاطر تعهدات خود در قبال تشکیلات خودگردان فلسطین، برای علنی سازی رسمی روابط با صهیونیست‌ها فعلا اقدام نخواهد کرد.

پادشاهی عمان در واکنش به اعلام عادی سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی اعلام کرد: از ابتکار عمل بحرین در چارچوب حقوق حاکمیتی خود استقبال می‌کنیم.

تنها ۲۹ روز پس از اعلام خیانت امارات مبنی بر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد بحرین و رژیم صهیونیستی به توافقی برای عادی‌سازی روابط دست پیدا کرده‌اند و به گفته مشاور ارشد ترامپ این توافق شامل افتتاح سفارت برای طرفین قرارداد است.

بحرین، آمریکا و رژیم صهیونیستی در بیانیه مشترک خود از نقش امارات در اعلام برقراری روابط کامل دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی تقدیر کردند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار