معاون خدمات شهری شهرداری قم از فعالیت 47 غرفه بازیافت و دریافت پسماند از شهروندان در سطح شهر قم خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶ 13 September 2020

به گزارش تابناک قم، سید امیر سامع در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به موضوع پسماند و تفکیک پسماند از مبدأ، اظهار داشت: در موضوع پسماند ۴ بخش اصلی داریم که شامل باقی‌مانده مواد غذایی و میوه‌جات، نخاله‌های ساختمانی، پسماند خشک، مواد خطرناک مانند اسپری و لامپ‌ها و وسایل تزریقات می‌شود که باید از هم جدا شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: بخش خوراکی در کارخانه پسماند تبدیل به کود و در فضای شهر استفاده می‌شود، در ایستگاه بازیافت به‌تازگی کودها را به شهروندان هدیه می‌دهیم.

سامع با بیان اینکه توسعه غرفه‌ها یکی از سیاست‌های مهم در تفکیک پسماند و افزایش مشارکت عمومی است، عنوان کرد: در سال ۹۴ تعداد ۱۴ غرفه فعال بود و امسال ۴۷ غرفه داریم، باید بتوان کوتاهی در زمینه پسماند را جبران کرد و با فرهنگ‌سازی به مدیریت پسماند بپردازیم.

وی در مورد وضعیت بوستان جوان نیز توضیح داد: در بوستان جوان، برکه و استخر بزرگ راه‌اندازی شده و پیمانکار برای ایجاد قایق‌های پدالی ورود کرده است و همچنین توسعه بوستان و شبکه معابر و روشنایی در کنار برکه بزرگ اجرایی شده و سال قبل نیز یک سرویس بهداشتی جدید و نمازخانه احداث شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم عنوان کرد: در این بوستان۲۰ هکتار فضای سبز جدید ایجاد شد و نیاز به راه‌اندازی سالن ورزشی و فرهنگسرا دارد، حتی آماده بودیم زمین را در اختیار بگذاریم تا با سرمایه‌گذاری فضاهای موردنیاز احداث شود.

سامع با اشاره به تأکیدات شهردار در زمینه احداث سالن‌های ورزشی در تمام مناطق شهری، یادآور شد: دراین‌باره سه سالن در مناطق ۲ و ۶ و یک راه‌اندازی شد و تا سال آینده در تمامی مناطق دیگر نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی ابراز کرد: شهرداری و ارائه خدمات در کنار مردم معنا می‌دهد، اگر بتوانیم مشارکت و اعتماد مردم را جلب کنیم می‌توانیم خدمت گذار خوبی برای شهروندان باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار