مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از گسترش دامنه زیرساخت‌ اینترنتی در روستاها از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرداد.
کد خبر: ۸۹۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳ 13 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،شهریار فولادوند افزود: شناسایی دانش‌آموزانی که امکان دسترسی به زیر ساخت اینترنت و فضای مجازی را در روستاها نداشتند و ارایه محتوای آموزشی از طریق لوح فشرده، فلش و سایر سخت افزارها و نرم افزارها به این افراد از جمله اقدامات اداره کل آموزش و پرورش برای پوشش حداکثری آموزش در استان مرکزی است.
وی در تشریح وضعیت مدارس این استان همزمان با بازگشایی مدارس و محدودیت های موجود به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور یادآورشد: تمهیدات لازم برای سال تحصیلی جدید و ارایه محتوای الکترونیکی آموزشی به دانش‌آموزان این استان در شرایط کرونا اندیشیده شد.
وی افزود: ۲۰ درصد دانش‌آموزان استان مرکزی پارسال به‌دلیل نبود زیر ساخت‌ اینترنتی در برخی روستاها از خدمات آموزشی فضای مجازی و شبکه شاد محروم بودند که در سال تحصیلی جدید با برنامه‌ریزی‌ انجام شده تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس و ارایه محتوای الکترونیکی اندیشیده شده‌ است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی یادآورشد: دسترسی نداشتن دانش‌آموزان حاشیه شهرهای اراک و ساوه به محتوای الکترونیکی به‌دلیل نداشتن سخت افزارهای لازم از جمله تبلت و گوشی تلفن همراه از مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات این اداره کل است و شمار بالای دانش‌آموزان و حضور آنان در دوره‌های و رشته‌های مختلف آموزشی از جمله مشکلات این اداره کل در ارایه خدمات الکترونیکی است.
فولادوند افزود: با توجه به افزایش آمادگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در ارایه آموزش الکترونیکی در سال تحصیلی جدید در شهرهای با وضعیت قرمز و زرد نسبت به سال گذشته، کاهش آمار افرادی که به محتوای آموزشی الکترونیکی ندارند با بهره‌گیری از سایر روش‌ها در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
وی یادآورشد: راهبری برنامه‌های آموزشی در سال تحصیلی جدید با توجه به شیوع کرونا در استان مرکزی و کشور و تدابیر شهرهای قرمز، زرد و سفید برای بازگشایی مدارس خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: فعالیت مدارس در شهرستان‌های استان دقیقا منطبق با سیاست های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و راهبردهای اعلامی وزارت آموزش و پرورش است.
۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی با آغاز سال تحصیلی جدید پذیرای بیش از ۲۳۴ هزار و ۸۳۴ دانش آموز شدند و نهضت علم‌آموزی امسال با وجود کرونا تعطیل نشده و دانش‌آموزان با نظم و برنامه برنامه‌های درسی خود را پی می‌گیرند.
گفتنی است، با اقدامات و انجام پروتکل‌های بهداشتی و آموزش‌های انجام شده برای معلمان و کارکنان آموزش و پرورش استان، مدارس و فضاهای آموزشی از آمادگی برای حضور دانش آموزان و ارایه آموزش‌های حضوری و غیرحضوری برخوردار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار