کد خبر: ۸۹۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱ 13 September 2020

 

14 واحد بازیافت پلاستیک در گیلان سالانه حدود 36 هزار تن پسماند پلاستیکی را بازیافت و به چرخه تولید باز می گردانند.

 

دست واحدهای تولیدی بر آتش بازیافت پسماند پلاستیکیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ رییس اداره صنایع غیرفلزی سازمان صمت گیلان امروز گفت : 14 واحد بازیافت پسماندهای پلاستیکی استان، در زمینه بازیافت پلی اتیلن یا نایلون و پلاستیک، پلی استایرن از جمله قطعات پلاستیکی لوازم الکتریکی و نیز بازیافت پِت یا بطری های ِ پلاستیکی، فعال است.

  • سعید اخلاقی افزود : واحدهای بازیافت زباله های پلاستیکی گیلان ، تاکنون برای 300 نفر مستقیم و حدود هزار و500 نفر هم غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است .
  • وی گفت : افزون بر این واحدهای رسمی، 20 واحد کوچک بازیافت پلاستیک هم به طور غیر رسمی و در قالب کارگاه های کوچک در گیلان فعال است که میزان تولید و اشتغال شان در آمارهای این بخش نمی گنجد.
  • رییس اداره صنایع غیرفلزی سازمان صمت گیلان با بیان اینکه ماده اولیه بازیافتی صنایع پلاستیکی، 50 درصد ارزان تر از مواد اولیه نو است افزود : صنایع بازیافت پلاستیک استان، پس از فرآیند بازیافت زباله های پلاستیکی، بخشی از ماده اولیه صنایع پایین دستی از جمله منسوجات پلاستیکی، الیاف مصنوعی ِموکت، فرش و عایق بام، قطعه سازی خودرو و رایانه و نیز تولید مصنوعات پلاستیکی خانگی را تولید و تامین می کند.
  • براساس اعلام کارشناسان محیط زیست 300 تا 500 سال طول می کشد تا زباله های پلاستیکی تجزیه شود و برخی از پلاستیک ها از جمله قطعات پلاستیکی خودروها و لوازم خانگی هزار سال طول می کشد تا به چرخه طبیعت بر گردد.
    بازیافت پسماندهای پلاستیکی ، راهکاری برای ساماندهی این پسماندهای خطرناک و تامین مواد اولیه ارزان قمیت صنایع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار