کد خبر: ۸۹۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶ 11 September 2020

 

دکتر نوبخت معاون رییس جمهور گفت : شخصا پیگیر پرداخت غرامت شرکت های بیمه به کشاورزان خواهم بود.

 
حمایت از کشاورزان  خسارت دیده گیلانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛  معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در گفتگوی خبر ساعت 20 شبکه باران با اشاره به ارزیابی های انجام گرفته از میزان خسارت های وارد شده به کشاورزی گیلان در پی بارش های شدید اخیر گفت : دولت همواره کنار مردم است و در بحران های گذشته آن را به ثابت کرده است.
  • دکتر محمد باقر نوبخت خطاب به کشاورزان به ویژه کشاورزانی که شالیزارهای شان را بیمه نکردند افزود : شخصا پیگیر پرداخت غرامت شرکت های بیمه به کشاورزان خواهم بود.
وی از تشکیل ستاد پیگیری خسارت های کشاورزی در گیلان خبر داد و گفت : کشاورزانی هم که شالیزارهایشان را  بیمه نکردند مورد حمایت قرار می گیرند.
معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه تا ۲ درصد از بودجه کشور برای بحران ها استفاده می شود افزود : به کشاورزانی که در هر نقطه ای از کشور بر اثر بلایای طبیعی خسارت وارد شده باشد کمک می شود.
دکتر محمد باقر نوبخت در ادامه به آغاز ریل گذاری مسیر رشت – انزلی - کاسپین اشاره کرد و گفت : سراسر ایران به کارگاه ریلی تبدیل شده و تمام محورهای ریلی کشور در حال ساخت و تکمیل است.
  • وی با اشاره به کمبود منابع مالی با وجود تحریم ها و تهدیدها افزود : تلاش کردیم که علاوه بر تامین حقوق کارمندان ، پروژه های عمرانی را نیز تکمیل کنیم.
رییس سازمان برنامه و بودجه با با بیان اینکه محور ریلی رشت – انزلی - کاسپین موجب اتصال دریای خزر به خلیج فارس است گفت : پروژه های عمرانی رها نشده و با جدیت پیگیری می شود تا به نتیجه مطلوب برسد.
دکتر محمد باقر نوبخت با تاکید بر اینکه با آغاز ریل گذاری محور رشت – کاسپین - انزلی، امسال شاهد اتصال محور ریلی کشور به دریای خزر خواهیم بود افزود : ریل گذاری انزلی به آستارا نیز انجام خواهد شد.
وی به ساخت سد پلرود و شفارود نیز به عنوان 2 پروژه ملی در گیلان اشاره گفت : این 2 سد قبل از پایان دولت آبگیری می شود.
معاون رئیس جمهور با اشاره به باقیمانده آزاد راه قزوین - رشت در محدوده منجیل - رودبار نیز افزود: برای تکمیل 8 کیلومتر باقیمانده به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در تلاشیم تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.
 
  • دکتر محمدباقر نوبخت با اشاره به احیای تالاب بین المللی انزلی و مشکلات طرح بایوجمی گفت : به دلیل اهمیت موضوع منابع لازم را برای این امر اختصاص می دهیم.
    وی اختلافات بین سازمان ها را از دلایل تاخیر در بهره برداری از پروژه ها در کنار مشکلات مالی دانست و افزود : مقرر شد اگر بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت راه اختلاف نظر وجود داشته باشد روند انجام کار متوقف نشود و با حکمیت سازمان برنامه و بودجه، پروژه با رعایت قوانین زیست محیطی و پروتکل ها اجرا شود.
    معاون رئیس جمهور با انتقاد از اینکه برخی اقدامات برای توسعه راه ها با انتقادها و گاهی نیز با تهمت هایی همراه است گفت : متاسفانه اگر وارد جنگل و یا کوه شویم با تهمت جنگل خوار، کوه خوار و زمین خوار مواجه می شویم.
 
دکتر محمدباقر نوبخت با اشاره به افتتاح ۲ بیمارستان تالش و لنگرود که در دوران کرونا به بهره برداری رسید از پیگیری ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در رشت خبرداد. 
 
  • وی در ادامه با اشاره به مطالبات کادر درمان که در ایام کرونا سختی های بسیاری را متحمل و حافظ سلامت مردم شدند تصریح کرد : اسفند پارسال در زمان آغاز شیوع کرونا حداقل 3 هزار و ۶۰۰ میلیون تومان فوق بودجه بین استان های درگیر همچون قم، گیلان و غیره تقسیم شد.

    رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه حقوق کادر درمان به موقع پرداخت می شود افزود : کارانه کادر درمان که از درآمد اختصاصی بیمارستان ها تامین می شد، به دلیل کاهش درآمدها پرداخت نشد و دولت طی ۲ مرحله هزار و ۲ هزار میلیارد برای پرداخت کارانه ها اقدام کرد.
 
 دکتر محمدباقر نوبخت گفت : 5 هزار میلیارد تومان هم هفته گذشته به وزارت بهداشت و درمان پرداخت شد که تا پایان هفته آینده تمام مطالبات کادر درمان پرداخت می شود.
 
وی افزود : این هفته نیز با ابلاغ بخشنامه ای به وزارت بهداشت و درمان ، فوق العاده ها نیزپرداخت می شود.
معاون رییس جمهور با اشاره به همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت : اسفند پارسال با افزایش حقوق شاغلین، فاصله ای بین شاغلین و بازنشستگان ایجاد شد که از اول مهر امسال همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام می شود.
محمدباقر نوبخت با تاکید بر اینکه در کنار توسعه و عمران به فکر معیشت مردم نیز هستیم افزود : هنر ما این است که در شرایط تحریم به شکل مطلوبی مدیریت کنیم.
 
  • وی با اشاره به نوسانات بازار به ویژه بازار سرمایه از تشکیل صندوق ثبات ساز سرمایه جهت کنترل نوسانات و هیجان ها خبرداد و گفت : یک درصد از پول صندوق توسعه ملی به این صندوق اختصاص یافت تا نوسانات کنترل شود.
    رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رفتارهای هیجانی در بورس باعث ایجاد مشکلاتی شده است افزود : وزارت امور اقتصادی موظف شده بازار را کنترل تا به شرایط عادی بازگرداند.
 
  • دکتر محمدباقر نوبخت در پایان به مطالبات ایثارگران نیز شاره کرد و گفت : یک ریال نسبت به مطالبات ایثارگران بدهکار نیستیم و تمام منابع مالی نقد پرداخت شد، و فقط بخشی برای پرداخت های درمان باقی مانده که به زودی مطالبات بیمه دی پرداخت می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار