کد خبر: ۸۹۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲ 11 September 2020

 

بدهی ۱۷۶ میلیارد تومانی مشترکین به شرکت توزیع برق گیلان

رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: مشترکان برق در این استان ۱۷۶ میلیارد تومان به این شرکت بدهکارند.

محمداسماعیل هنرمند روز جمعه در سخنانی پیش از خطبه های این هفته نمازجمعه رشت اظهار کرد: این بدهی شامل مشترکین تجاری و خانگی در گیلان می باشد و امید است که تمامی مشترکین بدهی های خود را تسویه کنند چون این پول به حساب خزانه دولت واریز می شود و می توان با آن پروژه های عمرانی انجام داد.

وی به قیمت تعرفه های برق نیز اشاره کرد و افزود: قیمت برق برای هر استانی توسط شورایی در وزارت نیرو تعیین و از سوی این وزارت اعلام می شود که گیلان در این خصوص و در جدول بندی تعرفه ها، جزو استان هایی است که مصرف برق آن از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه شامل تعرفه تخفیفی است.

وی در خصوص افزایش قیمت برق نیز بیان کرد: از اول اردبیشهت ماه امسال هفت درصد افزایش تعرفه برق را شاهد بودیم و از سوی دیگر مشترکانی که میزان مصرف آنان بیش از حدمجاز و به قولی پرمصرف بودند نیز تعرفه آنان ۱۶ درصد دیگر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان بیان کرد: با توجه به این امر شاهد افزایش تعرفه برق در بعضی از مشترکان هستیم اما اگر مشترکی حداقل ۱۰ درصد در مصرف برق خود صرفه جویی کند، حدود ۲۰ درصد از میزان بهای تعرفه برق آن کاسته می شود.

هنرمند تصریح کرد: به هرحال سعی ما بر آن است تا نه تنها مشکلات مشترکان را برطرف کنیم که در این راستا شاهد پروژه تبدیل سیم های مسی برق به کابل های خودنگهدار هستیم که قرار است سه هزار کیلومتر کابل های خودنگهدار جایگزین سیم های مسی برق در گیلان شود.

وی اضافه کرد: با قراردادن کابل های خودنگهدار در سیستم برق رسانی، دیگر شاهد قطعی برق و پارگی سیم های برق در شرایط نامساعد آب و هوایی به خصوص هنگام بارش برف نخواهیم بود و امیدواریم که این پروژه طبق زمان بندی های اعلام شده انجام و به پایان برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار