کد خبر: ۸۹۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ 10 September 2020

 

فریاد صدها هزار ایرانی بر سر نشریه شارلی ابدو فرانسه

استان‌ها- ایرنا- مردم انقلابی ایران در واکنش به اهانت هفته‌نامه "شارلی ابدو" فرانسه به پیامبر گرامی‌ اسلام (ص) امروز ۲۰ شهریورماه در شهرهایی از جمله مشهد، تهران، همدان، قم، اراک، بجنورد، رشت، خرم آباد، زاهدان، ایلام و یزد تجمع کرده و یکصدا خشم و انزجار خود را فریاد زدند.

نشریه فرانسوی شارلی ابدو ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی در صفحه نخست خود با انتشار مطلبی با عنوان «من شارلی هستم» اقدام به توهین به پیامبر اسلام (ص) کرده بود که با واکنش‌ مسلمانان روبرو شد.

این هفته‌نامه یازدهم شهریور ماه امسال همزمان با رسیدگی به پرونده حمله پنج سال پیش چند نفر به دفتر این نشریه، بار دیگر با تیتر همه چیز به خاطر این کارتون‌های اهانت‌آمیز به پیامبر گرامی‌ اسلام را منتشر کرد که این حرکت موجب خشم و انزجار مسلمانان در نقاط مختلف جهان شده است.

مردم ایران با همراهی روحانیون نیز در شهرهای مختلف امروز با سر دادن شعارهای اهانت به قرآن مایه ننگ دونان، لبیک یا محمد فدای تو یا احمد، قرآن کتاب نور است از دشمنی به دور است، فرانسه فرانسه حیا کن حیا کن و دشمنی با پیامبر رها کن رها کن نسبت به اقدام توهین آمیز این نشریه به ساحت پیامبر گرامی اسلام اعتراض خود را نشان دادند.

 

شهر مقدس قم نیز امروز شاهد اجتماع قشرهای مختلف مردم، علما و طلاب در حرم مطهر حضرت معصومه(س) بود که با شعار «الله‌اکبر»، «لا الله الا الله»، «محمد رسول‌الله»، «جمهوری اسلامی رهرو دین مبین؛ آمریکا، اسرائیل دشمن قران و دین»، «آمریکا، اروپا مهد فساد و ظلمت؛ مسیر آنان بود مسیر ظلم و ذلت»، «جسارت و اهانت دو حربه دشمن است؛ دین مبین اسلام دشمن اهریمن است» و همچنین «پیغمبر مکرم، پیغمبر الهی است؛ هر که کند اهانت نتیجه‌اش تباهی است» هتک حرمت به مقدسات اسلام به‌ویژه پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم را محکوم کردند.

همچنین تجمع‌کنندگان با سردادن شعارهای «آمریکا، آمریکا، شیطان اکبر بُوَد؛ چراغ آفرینش شخص پیغمبر بود»، «هر کس به قرآن می‌کند اهانت؛ آمریکا از او می‌کند حمایت»،«مرگ بر آمریکا»، «خطوط قرمز ما پیامبر است و قرآن؛ عواقبش وخیم است اهانت دشمنان» و «بود همیشه بر لب شعار اهل ایمان؛ سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» انزجار خود از حمایت دولت‌های غربی از این اقدام موهن را اعلام کردند.

تجمع‌کنندگان با دردست داشتن دست‌نوشته‌هایی با مضامین «فداک یا رسول‌الله، «لبیک یا رسول‌الله(ص)»، «فدائیان پیامبر(ص)»، «لبیک یا خامنه‌ای»، « هیهات من الذله» و «لبیک یا حسین»، ضمن محکومیت اقدام شنیع توهین به ساحت مقدس پیامبر خاتم(ص) و کتاب هدایت قرآن کریم، با رهبر معظم انقلاب برای تحقق آرمان‌های اسلام ناب محمدی تجدید بیعت کردند و قطعنامه پایانی نیز در اعتراض به اقدام نشریه فرانسوی خوانده شد.

شهروندان مشهدی نیز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر با در دست داشتن پلاکاردهایی در مقابل نمایندگی وزارت امور خارجه در مشهد تجمع کردند.

در این تجمع که با نام "لبیک یا رسول الله" شکل گرفت، شرکت کنندگان  پلاکاردهایی با مضمون جنایات فرانسه از قبیل پناه دادن به منافقان و داعش، توهین‌های مکرر به پیامبر اسلام (ص)، تربیت نیروهای غربگرای نفوذی، حمایت از صدام در جنگ تحمیلی و تزریق خون آلوده به ویروس ایدز به جانبازان، در دست داشتند.

آنان همچنین با سردادن شعارهایی همچون مرگ بر سازشگر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر فرانسه و مرگ بر اسرائیل، نفرت خود را از اعمال غیرانسانی و دولت های حمایت کننده از این حرکت نشان دادند.

جمعی از مردم و مسئولان ساری نیز با تجمع در امامزاده یحیی (ع) این شهر نسبت به هتک حرمت پیامبر اکرم (ص) و توهین به مقدسات اسلام در یک نشریه فرانسوی اعتراض و این اقدام را محکوم کردند.

در این تجمع که نماینده ولی فقیه در استان مازندران هم حضور داشت، شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی هتک حرمت پیام اسلام (ص) در مجله شارلی ابدو را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع با مشت شعارهایی همچون " فداک یا رسو ل الله " ، " لبیک یا محمد (ص) " ، " ای امت مسلمان بپاخیز بپاخیز - بهر دفاع اسلام بپاخیز بپاخیز " خشم و نفرت خود را از اقدام دست اندرکاران مجله فرانسوی ابراز داشتند.

در پایان این تجمع هم بیانیه ای از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در پنج بند قرائت شد که با تکبیر مورد تایید حاضران قرار گرفت.
در بخشی از بیانیه این شورا  آمده است: اقدام ضد دینی به جایگاه والای پیامبر اعظم اسلام (ص) که توهین به همه پیامبران آسمانی است بدون شک برای ایجاد اختلاف میان پیروان ادیان الهی و ضربه زدن به اصل دین مداری طراحی و اجرا شده است.
در این بیانیه تصریح شده است: رسول اکرم (ص) آخرین پیامبر آسمانی منادی عدالت و رحمت ، صلح و آزادی و روشن ترین راه هدایت بشری است که همواره در روح و جان مسلمین و سایر آزادگان جهان جاودانه است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران هم در این مراسم با قدردانی از حضور مردم گفت : همه باید همواره نسبت به عادی سازی جنایت های رژیم اسرائیل در فلسطین و جنایت آمریکا در دنیا هوشیار باشیم . غیرت دینی و حساسیت مسلمان به مذهب همواره مانع موفقیت توطئه ها دشمنان جهان اسلام بوده و است و برای تداوم این پیروزی ها باید منسجم تر عمل کنیم.

حجت اسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی افزود : اقدام مجله شارلی ابدو به بهانه آزادی بیان بسیار مضحک و البته از شیطنت های رژیم صهیونیستی است . اگر آزادی بیان این همه مهم است ، چرا اجازه حتی سئوال کردن در مورد هلوکاست داده نمی شود؟.

مصلای الغدیر خرم آباد نیز به دنبال اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم (ص) شاهد تجمع اعتراض‌آمیز مردم و مسوولان در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اسلام(ص) البته با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در این تجمع اظهار داشت: این یک جاهلیت مدرن است چراکه دشمنان به دنبال حکمت، برهان و استدلال نیستند واسلام دین صداقت، فضیلت و شریعت است و همه انسان‌ها را به خوبی دعوت می کند بنابراین دشمنان منافع خود را با رشد مسلمانان و بیداری اسلامی در خطر می‌بینند و به پیامبر اسلام و قرآن توهین می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی با بیان اینکه نظام سلطه، عامل فساد، کفر و زشتی های جهان است تصریح کرد: بیداری اسلامی جهان شمول شده چنانچه در بسیاری از کشورهای اروپایی، اسلام به دین دوم کشورها تبدیل شده است.

 

مصلای بیت المقدس اراک نیز محل تجمع معترضان توهین به ساحت پیامبر (ص) بود که با در دست داشتن پلاکارهایی و  سر دادن شعارهایی اهانت به قرآن کریم و نبی مکرم اسلام را محکوم کردند و در پایان قطعنامه‌ای با چهار بند قرائت شد.

پیامبر مکرم-پیغمبر الهی است - هرکه کند اهانت نتیجه اش تباهی است، خطوط قرمز ما پیامبر و قرآن است، آمریکا شیطان اکبر بود، چراغ آخرین شخص پیامبر بود،  جسارت و اهانت دو حربه دشمن است  -دین مبین اسلام دشمن اهریمن است از جمله شعارهایی بود که مردم اراک در این تجمع سردادند.

امام جمعه اراک در این تجمع گفت: رئیس جمهور فرانسه نه تنها این حرکت نادرست را محکوم نکرد بلکه در مقابل آن را نشانه آزادی بیان معرفی می‌کند اما در برابر حوادث کشور خودشان مانند موضوع جلیقه زردها آزادی بیان جایگاهی ندارد.

آیت الله دری نجف‌آبادی افزود: این حرکت ناشایست ظاهر داستان است اما رهبر معظم انقلاب پشت پرده این حرکت زشت را نقشه خائنانه برای تثبیت رژیم صهیونیستی در منطقه عنوان کردند.

وی اظهار داشت: پیش از این نیز در کشور سوئد قرآن کریم را آتش زدنند و به مقدسات ۲ میلیارد مسلمان توهین شد و مسلمانان غیرتمند آن کشور نسبت به این حرکت نابخردانه واکنش نشان دادند.

اجتماع مردم استان گیلان در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اعظم (ص) نیز در گلزار شهدای رشت برگزار شد و اجتماع کنندگان در این تجمع با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر انگلیس و مرگ بر فرانسه هتک حرمت به مقدسات اسلام به ‌ویژه پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم را محکوم کردند.

تجمع کنندگان در این مراسم با در دست داشتم پرچم های یا "محمدرسول الله" و با فریاد "صلی علی محمد درود بر محمد" و "لبیک یا پیامبر" ضمن محکومیت اقدام قبیح توهین به ساحت مقدس پیامبر خاتم (ص) و کتاب آسمانی بار دیگر با آرمان های انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و شهیدان بیعتی دوباره بستند.

شرکت کنندگان در این مراسم، حرکت سخیف اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) و قرآن کریم را بخشی از برنامه عوام فریبانه مستکبران به سرگردگی آمریکا و صهیونیست ها دانستند و با حضور پرشور خود در این تجمع مواضع انقلابی خود را با ندای حماسی الله اکبر و خامنه ای رهبر مراتب نفرت و انزجار قلبی خود از اهانت وقیحانه و گستاخانه به کلام الله مجید و ساحت قدسی حضرت رسول اکرم (ص) در کشورهای غربی اعلام و سکوت ذلت بار به بهانه واهی آزادی بیان سیاست بازان فرانسوی خاصه توجیهات غیرقابل قبول شخص رئیس جمهور فرانسه را محکوم کردند.

امام جمعه رشت در این تجمع با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک حرکت نوید بخش در راستای قیام سراسر شور، حماسه و پیروزی کربلا است ، گفت: این انقلاب در طول ۴۱ سال حرکت آگاهی بخش و کوبنده شرک و نظام سلطه توانست گستره عظیمی در جهان پیدا کند که موجب هراس و وحشت دشمنان شد، اوج این حرکت را در سال گذشته در اربعین حسینی مشاهد کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین افزود: ۱۴۵۵ سال است که جهان کفر و شرک با همه توان خود در همه جبهه ها به ویژه با دستان خائنان، قلم های مزدور، دهان های آلوده و ثروت های کثیف در صدد مقابله، هتک حرمت ، از بین بردن اسلام و مقدسات اسلامی انواع شیوه ها را به کار گرفتند و در راس این مقدسات ساحت نورانی قرآن کریم و شخصیت والا و وجود مقدس پیغمبر (ص) است.

در قطعنامه پایانی این تجمع آمده است: با هوشیاری و غفلت ننمودن از دسایس بشری دشمن شماره یک بشریت ، کماکان شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار و ولد نامشروعش ، رژیم جعلی و کودک کش صهیونستی را ام الفساد قرن دانسته، هر گونه اقدام در راستای اسلام هراسی و حرکت های دشمنانه علیه مقدسات میلیاردها انسان آزاده را برگرفته از سیاست های خصمانه و توطئه های شیطانی آنها می دانیم.

در بخش دیگری از این قطعنامه افزوده شده: خیانت نابخشودنی سران نگون بخت امارت متحده عربی هم پیمان شیطان بزرگ به اسلام و مسلمین با پذیرش ددمنشی عادی سازی روابط ذلت بار با رژیم جعلی و غاصب،  قبله اول مسلمین را شدیدا محکوم و نسبت به تکرار این جنایت و خیانت فراموش نشدنی توسط دیگر سران نابخرد برخی کشورهای عربی هشدار می دهیم.

 

مردم بجنورد نیز همصدا با سایر شهرها با اجتماع در میدان شهید و با رعایت موازین بهداشتی، اهانت به پیامبر اسلام(ص) و قرآن را محکوم کردند.

در این تجمع اعتراضی که با حضور اقشار مختلف مردمی و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد، معترضان با سر دادن شعارهایی از جمله «خون مسلمانان به جوش آمده، امت اسلامی به خروش آمده»،  «وای اگر رهبرم اذن جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند جوابم دهد» و «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل» خشم و انزجار خود را از اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) نشان دادند.

تجمع‌کنندگان با دردست داشتن پلاکاردهایی با عنوان «فداک یا رسول‌الله، «لبیک یا رسول‌الله(ص)»، «فداییان پیامبر(ص)»، «لبیک یا خامنه‌ای» ضمن محکومیت اقدام توهین آمیز  به ساحت مقدس پیامبر خاتم(ص) و کتاب هدایت قرآن کریم، با رهبر معظم انقلاب برای تحقق آرمان‌های اسلام ناب محمدی تجدید بیعت کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد  در این تجمع، با بیان اینکه ابوعلم های غرب، ابوجهل را روسفید کردند، اظهار داشت: غربی ها با این حرکت ابلهانه و فارغ از فکر و اندیشه در توهین به پیامبر(ص) هیچ‌گاه نمی‌توانند، حرکت مقاومت اسلامی جهان را کند کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی افزود: اگرچه غربی ها قرآن را آتش می زنند ولی در برابر اندیشه مسلمانان و جبهه مقاومتی که در سراسر جهان شکل گرفته ناتوان هستند به گونه ای که امروزه شاهد تجمع و حضور میلیونی مسلمانان با رعایت موازین بهداشتی در اعتراض به این اقدام بی فکر غربی ها هستیم.

قشرهای مختلف مردم همیشه درصحنه زاهدان اعم از شیعه و سنی نیز به همراه مدیران و  مسوولان و علما و روحانیون با تجمع در صحن مسجد جامع این شهر و سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل ضمن محکوم کردن اقدام مجله فرانسوی، خواستار اتحاد مسلمانان در مقابل این قبیل حرکات ددمنشانه شده و این توهین را در امتداد تروریسم داعش علیه دین مبین اسلام دانستند و در پایان نیز تجمع قطعنامه ای خوانده شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در تجمع محکومیت اهانت به قرآن کریم و پیامبر(ص) گفت: توهین به مقدسات مسلمانان نشانه استیصال غرب در مقابل گسترش روزافزون دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار بیان کرد: چطور برای توهین به مقدسات اسلام آزادی بیان وجود دارد اما برای مقدسات صهیونیست ها و دروغ هایی که ساخته اند حتی تحقیق هم ممنوع است، چرا این مدعیان دموکراسی تجربه تلخ توهین به مقدسات اسلام را تکرار می کنند، مگر نمی بینند که نویسنده کتاب آیات شیطانی به چه سرنوشت و نکبتی دچار شده است.

وی افزود: با همه جنایت هایی که دشمنان انقلاب و اسلامی انجام می دهند، جبهه مقاومت اسلامی در منطقه شکل گرفته است، مجاهدت های شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش فراتر از مرزها، آرمان های انقلاب اسلامی را پیش می برد و تلاش های مذبوحانه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، کاری پیش نخواهد برد.

در پایان این مراسم قطعنامه ۵ ماده ای محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اسلام(ص) قرائت با تکبیر حاضران مورد تایید قرار گرفت.

بانوان بسیجی ارومیه نیز امروز با تجمع در بوستان بانوان "گل نرگس" ارومیه اقدام اخیر یک نشریه فرانسوی در اهانت به ساحت نورانی پیامبر اعظم (ص) را محکوم کردند.

 

 

مسجد جامع شهر همدان نیز امروز صحنه تجمع اعتراض‌آمیز در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اسلام(ص) بود که با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان همراه شد.

وی در این تجمع گفت: اقدام توهین آمیز یک نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر (ص) بزرگوار اسلام موید به خطر افتادن منافع و منابع این کشور و هراس آنها از دین مبین اسلام است و توهین به پیغمبر اسلام (ص) یک کار احمقانه بود و این کار توهین به آموزه های اسلامی و معارف الهی است و یک مسئله شخصی نیست و مسلمانان جهان و انسان‌های آزاده این حرکت را محکوم می‌کنند.

امام جمعه همدان بیان کرد: هر میزان پیامبر (ص) در جهان بیشتر مطرح می‌شود دشمنان عصبانی‌تر می‌شوند و علت عصبانیت و ناراحتی آنها، همراهی با سیاست مداران فرانسه است و این دولتمردان به بهانه آزادی بیان این اقدام را محکوم نکردند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با بیان اینکه رفتارهای دولت های غربی تناقض آمیز است یادآوری کرد: فردی در فرانسه درباره جریان هلوکاست مقاله ای نوشت اما او را زندانی و محاکمه کردند پس اگر شما مدعی آزادی بیان هستید چرا به فردی اجازه نمی دهید مقاله علیه رژیم اسرائیل و حامیان شما بنویسد؟

 

جمعی از طلاب و شهروندان یزدی نیز با تجمع در مدرسه علمیه مصلی این شهر، ضمن محکوم کردن توهین نشریه شارلی ابدو فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) با در دست داشتن پارچه نوشته هایی نسبت  به  اقدام توهین آمیز این نشریه فرانسوی به بهانه آزادی بیان اعتراض کردند و رسیدگی به موضوع و برخورد با آمران و عاملان این اهانت را خواستار شدند.

همچنین آنها با شعارهای انقلابی از جمله مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل ، مرگ بر استکبار، مرگ بر انگلیس، مرگ بر آل سعود ، خطوط قرمز ما پیامبر است و قرآن، عواقبش وخیم است اهانت دشمنان، انزجار خود را ابراز داشتند.

همچنین امام جمعه محمدآباد یزد در این تجمع گفت: دشمنان به بهانه آزادی بیان به ساحت پیامبر اعظم اسلام (ص) اهانت می‌کنند در حالی که خود اصلا به آن اعتقاد ندارند و از هیچ ظلمی علیه بشریت رویگردان نیستند.

حجت‌الاسلام سید محمدکاظم مدرسی افزود: راه برون رفت از دشمنی‌های استکبارجهانی و غرب تنها ایستادگی امت‌ها و ملت‌ها در برابر زیاده‌خواهی‌هاست و باید مسلمان از دین دفاع کنند.

در تهران نیز امروز پنجشنبه ۲۰ شهریورماه رأس ساعت ۱۷ تجمع اعتراض آمیزی در میدان امام حسین (ع) و با سخنرانی حجت‌ الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری  «رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی» و مداحی حاج مهدی رسولی برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار