کد خبر: ۸۹۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 10 September 2020

 

 

آغاز عملیات ریل‌گذاری راه آهن رشت- کاسپین- انزلی؛ کشور در مسیر توسعه حرکت می‌کند

گروه استان‌ها- معاون رئیس جمهور با اشاره به آغاز عملیات ریل‌گذاری راه آهن رشت- کاسپین- انزلی گفت: کشور با وجود تحریم‌ها در مسیر توسعه حرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد باقر نوبخت امروز در حاشیه آغاز عملیات ریل‌گذاری راه آهن رشت- کاسپین- انزلی با بیان اینکه پروژه‌های ریلی در اکثر مناطق کشور اجرا می‌شود اظهار داشت: تکمیل خط ریلی رشت به کاسپین و انزلی سبب اتصال خلیج فارس به خزر می‌شود که این موضوع حمل و نقل بار در این منطقه را تسهیل می‌کند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در فضای تحریمی و فشار دشمنان بسیاری از پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای را پیش می‌بریم تصریح کرد: با وجود دشمنی‌های بسیار اما امروزه در نقاط مختلف کشور پروژه‌های توسعه‌ای در حال اجرا است و ایران به یک کارگاه بزرگ تولیدی تبدیل شده است.

نوبخت به اقدامات دشمنان مبنی بر توقف چرخه تولید و توسعه در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با وجود دشمنی‌های بسیار و کارشکنی‌های مختلف همچنان در مسیر توسعه حرکت می‌کند و همدلی و اتحاد میان مردم و مسئولان نیز این موضوع را تقویت می‌کند.

به گزارش تسنیم ریل‌گذاری راه آهن رشت -کاسپین- انزلی به‌عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین -رشت- انزلی به طول 40 کیلومتر امروز با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور شروع شد و با اتمام این طرح مرکز استان گیلان به  منطقه آزاد کاسپین متصل می‌شود.

ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس و آب‌های آزاد بین‌المللی، اشتغالزایی، رونق اقتصادی منطقه و ایجاد بازار کار از جمله مزایای این پروژه برشمرده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار