کد خبر: ۸۹۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴ 10 September 2020

 

از تمدید دورکاری کارمندان تا نامه شهردار تهران به رئیس دفتر رهبری

تهران-ایرنا- استان تهران در روز چهارشنبه- ۱۹ شهریور - شاهد رویدادهای مختلفی بود که بستری شدن ۵۳۴ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌ها، تمدید دورکاری کارمندان تا پایان شهریور، تجمع مردم انقلابی مقابل سفارت فرانسه در تهران و نامه شهردار به رئیس دفتر رهبری درباره وضعیت ناوگان عمومی پایتخت از مهمترین آنهاست.

به گزارش ایرنا،فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران روز گذشته اعلام کرد که ۵۳۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تهران بستری شده‌اند که از این تعداد ۱۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۳۲۴ بیمار نیز ترخیص شدند؛ وضعیت تهران همچنان پرخطر و قرمز است.

تمدید دورکاری کارمندان تا پایان شهریورماه

استاندار تهران در حاشیه آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان تهران نیز از تمدید دورکاری کارمندان تا پایان شهریورماه خبر داد و از ساکنان استان خواست تا با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک در این زمینه همکاری کنند؛ همچنین اجرای طرح ترافیک از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ ادامه دارد.

معرفی ۱۶ تعاونی برتر استان تهران

پانزدهمین دوره معرفی تعاونی‌های برتر استان تهران همزمان با هفته تعاون با حضور استاندار، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و جمعی از مسئولان در محل استانداری تهران برگزار و در این آیین ۱۶ تعاونی برتر استان معرفی و از مدیران عامل این تعاونی‌ها تجلیل شد.

تعطیلی فعالیت ورزش‌های رزمی تا پایان شهریور

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد که طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت رشته ورزشی پربرخورد، رزمی و استخرهای سرپوشیده تا پایان شهریورماه تعطیل و فعالیت ورزشی مجاز در سانس‌ها با رعایت فاصله اجتماعی و ۲۵درصد در سانس بلامانع است.

تجمع مردم انقلابی مقابل سفارت فرانسه در تهران

هفته‌نامه «شارلی ابدو» فرانسه همزمان با رسیدگی به پرونده حمله پنج سال پیش چند نفر به دفتر این نشریه، بار دیگر با تیتر «همه چیز به خاطر این» کارتون‌های اهانت‌آمیز به پیامبر گرامی‌ اسلام را منتشر کرد که جمعی از مردم و دانشجویان انقلابی در واکنش به این اقدام، مقابل سفارت فرانسه در تهران تجمع کردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع با سر دادن شعارهایی «اهانت به قرآن مایه ننگ دونان»، «لبیک یا محمد فدای تو یا احمد»، «قرآن کتاب نور است از دشمنی به دور است»، «فرانسه فرانسه حیا کن حیا کن» و «دشمنی با پیامبر رها کن رها کن» از مقابل سفارت فرانسه در تهران به میدان فلسطین حرکت کردند.

نامه شهردار تهران به رئیس دفتر رهبری درباره وضعیت ناوگان عمومی پایتخت

شهردار تهران در نامه‌ای به رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، رئیس سازمان برنامه و بودجه و دبیر شورای عالی هماهنگی و امور اقتصادی، وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی تهران را وخیم توصیف کرد و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای خرید اتوبوس و واگن مترو را خواستار شد.

دستگیری ۱۲ اخلال‌گر بازار ارز در پایتخت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جریان بازدید از مناطق شوش، هرندی و مولوی گفت: رفتار افرادی که قصد اخلال در حوزه ارز و سکه را دارند، به طور مستمر رصد می‌شود و در همین راستا ۱۲ نفر دستگیر شدند.

روز گذشته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، جانشین فرمانده انتظامی تهران، دادستان تهران، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص)، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران و شهردار منطقه ۱۲ از مناطق شوش، هرندی و مولوی بازدید کردند.

دستگیری ۸ دلال بزرگ ارز در فضای مجازی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اعلام کرد: هشت دلال بزرگ ارز در فضای مجازی که با خرید و فروش ارز غیرقانونی موجب نوسانات قیمت بازار ارز و سیر صعودی قیمت‌ها بودند، دستگیر شدند؛ متهمان با صدور قرار مجرمیت از سوی مراجع قضایی برای تکمیل تحقیقات در اختیار این پلیس قرار دارند.

دستگیری اعضای باند فروش ارز جعلی در تهران

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران از دستگیری ۶ عضو باند فروش ۱۵ هزار ارز جعلی خبر داد و گفت: متهمان سه میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال ارز خارجی جعلی به مال‌باخته فروخته بودند؛ از مخفیگاه متهمان تعداد ۵۳ قطعه اسکناس جعلی ۵۰۰ یوروی کشف و توقیف شد و آنان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شدند.

کشف ۴۰میلیارد ریال لوازم خانگی احتکاری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی از کشف ۲۲۰ دستگاه لوازم خانگی احتکارشده در انباری در حوالی میدان بهمن به ارزش ۴۰ میلیارد ریال خبرداد، مالک انبار دستگیر و با دستور قضایی تمامی اموال توقیف و انبار پلمب شد.

پلمب ۶ قهوه‌خانه متخلف در جنوب شرق تهران

پلیس تهران بزرگ اعلام کرد: ماموران نظارت بر اماکن عمومی پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و سلامت عمومی مردم و جلوگیری از شیوع دوباره ویروس کرونا از۱۲۰واحد صنفی عرضه‌کننده قلیان در جنوب شرق پایتخت بازدید کردند که به ۳۷ متصدی متخلف اخطار کتبی و ۶ قهوه‌خانه متخلف با دستور قضایی پلمب شد.

برخورد پلیس با بیرون انداختن ماسک یا دستکش از خودرو

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور اعلام کرد: بیرون انداختن ماسک یا دستکش از پنجره خودرو تخلف است که پلیس با آن برخورد خواهد کرد و راننده جریمه خواهد شد.

مهار آتش‌سوزی انبار ضایعات در جاده شهریار

فرماندار شهرستان شهریار اعلام کرد: آتش‌سوزی یک انبار ضایعاتی که در میدان سپاه، جنب مرکز معاینه فنی خوردو شهرداری واقع در ابتدای جاده شهریار به کرج رخ داده بود توسط ماموران آتش‌نشانی بدون مصدومیت و خسارت مهار شد، علت این حادثه در دست بررسی است.

مصدومیت ۲نفر در پی آتش‌سوزی یک انبار در بزرگراه آزادگان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حادثه آتش‌سوزی یک سوله ۵٠٠ متری حاوی حجم زیادی از بسته‌های تنقلات همچون چیپس و پفک در بزرگراه آزادگان، محله فیروز بهرام خبرداد؛ ماموران آتش را بدون سرایت به سوله مجاور مهار کردند اما در این حادثه ۲ کارگر از ناحیه دست دچار سوختگی شده بودند که برای درمان به عوامل اورژانس تحویل داده شدند؛ علت این حادثه در دست بررسی کارشناسان است.

سقوط کارگر ساختمانی از ارتفاع

فرمانده آتش‌نشانی منطقه دامپزشکی تهران نیز اعلام کرد: یک کارگر حین انجام کار در یک مغازه در حال بازسازی در خیابان دامپزشکی، نرسیده به یادگار امام(ره) به دلیل بی‌احتیاطی از طبقه اول به طبقه منفی یک سقوط کرد، این کارگر از ناحیه پا و گردن دچار مصدومیت شد و عوامل اورژانس او را روانه بیمارستان کردند.

وقوع زلزله ۳ ریشتری در دماوند

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی سه ریشتر شامگاه چهارشنبه حوالی شهرستان دماوند را لرزاند، این زلزله، با موقعیت ۵۲.۱۱۶ طول جغرافیایی و ۳۵.۷۲۲ عرض جغرافیایی در عمق هشت کیلومتری از سطح زمین ثبت شد؛ در پی این زلزله ستاد مدیریت بحران شهرستان در حال آماده‌باش قرار گرفت.

کشف و ضبط بیش از ۱۸۰۰ لیتر روغن موتور تقلبی در اسلامشهر

مسئول بازرسی اداره صمت اسلامشهر اعلام کرد: یکهزار و ٨٧٢ لیتر روغن موتور تقلبی از یک واحد انبار در بازرسی نمایندگان پلیس آگاهی و بازرسان این اداره در شهرستان اسلامشهر کشف شد؛ پس از پلمب انبار و ضبط یک دستگاه خودرو حمل بار، چهار نفر از عاملان این تخلف با دستور مقام قضایی توسط عوامل پلیس آگاهی بازداشت شدند و پرونده آنان برای سیر مراحل رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شد.

کشف ۵۰۰ دستگاه ماینر استخراج بیت کوین در ورامین

رئیس شرکت توزیع برق شهرستان ورامین گفت: یک مزرعه استخراج بیت کوین (پول مجازی) در ابتدای مسیر شهر جوادآباد ورامین با ۵۰۰ دستگاه ماینر کشف و ضبط شد؛ این مزرعه در هر شبانه‌روز ۸۰۰ کیلووات آمپر جریان برق به اندازه مصرف ۵۰۰ منزل مسکونی، مصرف می‌کرد.

مجروح شدن محیط‌بان شمیرانات در درگیری با شکارچی غیرمجاز

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرد: محیط‌بان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات در منطقه ورجین در درگیری با شکارچی غیرمجاز از ناحیه پا و شکم مجروح و به بیمارستان منتقل شد، با موفقیت عمل جراحی، گلوله‌ها از شکم و پای او خارج شد و اکنون وضعیت جسمانی محیط‌بان مساعد است.

نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و محیط‌بانان منطقه ورجین طی عملیات تعقیب و گریز، دو شکارچی را دستگیر کردند که یکی از این شکارچی‌ها به شلیک به محیط‌بان اعتراف کرد و هر دوی آنان که پدر و پسر هستند، تحویل مراجع قضایی شدند.

بهره‌برداری از ۱۱ پروژه ترافیکی و شهری منطقه ۱۳

۱۱ پروژه ترافیکی و شهری در حوزه‌های اصلاح هندسی در ورودی‌ها و خروجی‌ها، شبکه‌های مرتبط با دوچرخه، پل هوایی، پایانه‌های تاکسیرانی و اتوبوس مرتبط با حوزه حمل و نقل و ترافیک با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران و شهردار منطقه ۱۳ و جمعی از مسئولان در این منطقه بهره‌برداری شد.

تامین روشنایی پروژه بزرگراه شهید نجفی رستگار در منطقه ۱۵

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۵ تهران گفت:  تأمین روشنایی بزرگراه شهید نجفی رستگار، در محدوده جنوبی محله مشیریه به درخواست اهالی و شورایاری محله در این منطقه انجام شد،۱۰ پایه جدید روشنایی در محدوده خیابان پیامبر اعظم واقع در ضلع جنوبی محله مشیریه انجام و روشنایی مطلوب در محل برقرار شد.

برخورد ضربتی با کیوسک متخلف در تهران

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از جابه‌جایی کیوسک متخلف در میدان ولیعصر(عج) بعد از گذشت سال‌ها خبر داد و گفت: با هر گونه تخلف ناقض حقوق شهروندان با قاطعیت برخورد می‌کنیم.

اجرای طرح غربالگری سلامت روان و بهداشت زنان روستایی در شمیرانات

فرماندار شمیرانات اعلام کرد: طرح رایگان آموزش و غربالگری سلامت روان و بهداشت زنان روستایی برای ارتقای سطح این شاخص‌ها در مناطق کمتر برخوردار شهرستان به همت امور بانوان و خانواده استانداری تهران و فرمانداری شمیرانات و با همکاری سازمان مردم نهاد انجمن سلامت خانواده ایران، در روستاهای رودک و زردبند از توابع بخش رودبار قصران اجرا شد.

گردهمایی فعالان جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی در ورامین

گردهمایی فعالان جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی با عنوان «ورامین دیار قیام» از روز چهارشنبه به مدت سه روز و با حضور یکصدنفر از هنرمندان حوزه‌های مختلف از سراسر کشور در مسجد جامع تاریخی ورامین برگزار می‌شود و نقش مردم شهرستان ورامین در نهضت انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار