وزیر بهداشت:
نمکی گفت: برای اولین بار در تاریخ ایران، امسال ۲ هزار تخت آی‌سی‌یو به تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ 08 September 2020

به گزارش تابناک سمنان: سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سومین آیین بهره برداری از پروژه‌های سلامت (پویش سراسری ره سلامت) که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: کادر درمان در استان خوزستان توانستند یکی از سخت‌ترین امواج بیماری کرونا را مهار کنند. شبانه‌روز با آن‌ها در تماس بوده و شاهد بودم که با جان‌فشانی‌های خود هجمه‌ی سنگین بیماری را مهار کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عزیزان چه در آبادان و چه در دزفول و شوشتر ارائه خدمت کردند و مدال افتخار برای ایران آفریدند، در مقابل آن‌هایی که می‌گفتند ایران قوم عرب را فراموش کرده ‌است ایستاده و نشان‌دادند همه هموطنان ما هستند، در این بحران حتی یک هموطن عرب و خوزستانی جلوی در بیمارستان سرگردان نشد.

او افزود: به قول حاج قاسم سلیمانی، ما ملت امام‌حسینیم؛ مقابل هر هجمه‌ای می‌ایستیم و تاریخ می‌سازیم. امروز یکی‌از بهترین استان‌های ما در مدیریت کووید ۱۹ استان فارس بود و امیدوارم این رکورد را بتوانیم همواره حفظ کنیم.

نمکی ادامه داد: امسال برای اولین بار در تاریخ ایران ده ‌هزار و ششصد تخت بیمارستانی و دو هزار تخت آی‌سی‌یو به تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه‌ می‌شود. حدود ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی ‌را تا ۱۲ فرودین‌ سال ۱۴۰۰ تقدیم مردم شریف این سرزمین خواهیم کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با تکیه بر نام بلند امام حسین و شهدای بزرگوار کربلا پروژه‌هایی را در حوزه سلامت امروز افتتاح می‌کنیم.

بهداشت مدارس نیاز به توجه دارد

نمکی از کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم که در توسعه زیرساخت‌ها نقش مهمی داشتند تشکر کرد و ادامه داد: امیدوار هستیم به زودی بیمارستان  ۳۳۰ تختخوابی جهرم را به بهره‌برداری برسانیم. 

‌او با بیان اینکه بهداشت مدارس نیاز به توجه دارد، از دو استان خوزستان و فارس خواست تا به این موضوع با توجه به بازگشایی مدارس بیشتر اهتمام ورزند و نظارت‌ها را بیشتر کنند تا بحران دیگری را شاهد نباشیم.

وزیر بهداشت در ادامه برنامه پروژه خاتم‌الانبیا را با ۵۳ پروژه بهداشتی، درمانی و عمرانی در فضایی بالغ بر ۴۰ ‌هزار و ۸۳۱ مترمربع افتتاح کرد. همچنین ۳۲۵ تخت عادی و ویژه بیمارستانی با اعتباری بالغ بر ۲۸۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار