حجت الاسلام میثم امرودی در ویژه برنامه «مهرآیین» آیین بزرگداشت شهید مدافع سلامت دکتر موسی فتح‌آبادی در بیمارستان ساسان ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این آیین اظهارداشت: غفلت از شهدا و خانواده شهید غفلت از ایثار است، ایثار یعنی همه وجودت را […]
کد خبر: ۸۹۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ 07 September 2020
                                                   شهید دکتر فتح‌آبادی شعر بزرگ ایثار را به خوبی سرود
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از مراکز فرهنگی هنری منطقه ۶ و فرهنگسرای سرو، حجت الاسلام میثم امرودی در ویژه برنامه «مهرآیین» آیین بزرگداشت شهید مدافع سلامت دکتر موسی فتح‌آبادی در بیمارستان ساسان ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این آیین اظهارداشت: غفلت از شهدا و خانواده شهید غفلت از ایثار است، ایثار یعنی همه وجودت را هدیه کنی تا دیگران بمانند.

وی گفت: شهید دکتر فتح‌آبادی شعر بزرگ ایثار را به خوبی سرود و به زیبایی به تصویر کشید، خدا می‌فرماید شهید که رفت من جانشین او در خانه‌اش می‌شوم. ما وقتی به ملاقات خانواده شهدا می‌رویم، خود خدا را ملاقات می‌کنیم.

امرودی افزود: خدا می‌گوید مسیر مشخص است، هر کسی در این مسیر حرکت کند من را پیدا می‌کند، اگر در مسیر خدا حرکت کنید در پایان خدا عاشق شما می‌شود، وقتی خدا عاشق می‌شود بهترین دارایی شما یعنی جانتان را می‌گیرد و خودش دیه این جان می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: ما هم امروز آمدیم در این مجلس که به برکت این شهید عزیز برای خودمان شرافت کسب کنیم، ان‌شالله در روز قیامت شرمنده شهدا و ایثارگران نشویم.

امام جماعت مسجد قدس نیز در این آیین ضمن آرزوی سلامتی برای همه بیماران و کادر درمان گفت: طبق گفته بزرگان دینی مرگ به سه دسته سیاه، سفید و سرخ تقسیم می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین ایمانی افزود: مرگ سیاه مخصوص افرادی است که در این دنیا فقط به دنبال خوش‌گذرانی و ثروت هستند و اعتقادی به قیامت و شب اول قبر ندارند، مرگ سفید مختص افرادی است که به خدا و فرستاده‌هایش ایمان دارند و مسلمان هستند. این افراد هر کجایی که از دنیا بروند چه در خانه، چه در بیمارستان، چون اعتقاد به خداوند و وحدانیتش ایمان داشتند، مرگ آن‌ها سفید است.

وی بیان کرد: دسته سوم مختص افرادی است که دیگران را بر خود مقدم می‌دانند، اولویت را برای خلق خدا می‌گذارند.

ایمانی گفت: خداوند در قرآن می‌فرمایند که در راه خدا با مال و جان خود انفاق کنید، همچنین می‌فرماید که گمان نکنید این افرادی که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده‌اند، نصیرن شهید هستند و نزد خداوند روزی می‌خورند.

امام جماعت مسجد قدس اظهارداشت: امروزه حلقه مفقود شده در جامعه ما اخلاق است، اخلاق یعنی دیگران را بر خود مقدم دانستن، اتفاقی که اوایل انقلاب زیاد دیده می‌شد، برای ایثار و از خودگذشتگی باید از خودمان شروع کنیم.

وی افزود: شهید دکتر فتح‌آبادی چه در زمان جنگ و چه در زمان کرونا از خودش شروع کرد، نگفت چرا من؟ و خودش اول از همه به میدان رفت.

در پایان مراسم از خانواده شهید ایثارگر دکتر موسی فتح‌آبادی تجلیل شد.

شهید مدافع سلامت، دکتر فتح‌آبادی متخصص طب اورژانس، جانباز شیمیایی و از پزشکان خدوم جامعه پزشکی بود که هجدهم اسفندماه ۱۳۹۸ به عنوان پزشک داوطلب جمعیت هلال احمر در خط مبارزه با کرونا و بر اثر ابتلا به این بیماری به شهادت رسید.

سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، توکلی رئیس بیمارستان ساسان، شیرزادگان شهردار ناحیه۲ و جمعی از مسئولان و کادر درمان بیمارستان ساسان نیز در ویژه برنامه مهرآیین حضور داشتند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار