مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان:
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از برگزاری هفتمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» در ایلام خبر داد و گفت: امسال با توجه به شرایط شیوع کرونا این سوگواره با محوریت آواها و نواهای عاشورایی در بستر فضای مجازی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 07 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام‌ و المسلمین علی چراغی پور، اظهار کرد: هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا به میزبانی استان ایلام با محوریت فضای مجازی از دهم محرم کار خود را آغاز کرده و اختتامیه‌ی این برنامه فاخر فرهنگی همزمان با ایام اربعین حسینی به میزبانی استان ایلام برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه فراخوان هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا از طریق ارتباط و تماس با کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اعلام شده است، تصریح کرد: طرح ملی نذر علمدار کربلا با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و نماینده ویژه حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) در استان ایلام به منظور جمع آوری کمک‌ها و نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات اجرا می شود.

چراغی‌پور با اشاره به اهدای ۴۰ هزار بسته فرهنگی متبرک حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) در سطح کانون های مساجد کشور، گفت: آثار و تولیدات اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با موضوع آواها و نواهای عاشورایی از طریق فضای مجازی جمع آوری شده و اگر شرایط شیوع ویروس کرونا اجازه دهد این سوگواره به صورت حضوری با حضور مسئولان کشوری همزمان با ایام اربعین حسینی برگزار خواهد شد و در غیر این صورت مراسم اختتامیه آن از طریق فضای مجازی برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اینکه در سال گذشته نزدیک به 240 اثر از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد، گفت: در صورت برگزاری مراسم اختتامیه این سوگواره از طریق فضای مجازی، این برنامه با حضور ریاست ستاد و مدیران ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و همچنین با قرائت پیام مراجع عظام و حضور نمایندگان حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزار می شود.

چراغی‌پور گفت: هفتمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» با موضوع «آواها و نواهای عاشورایی» با محوریت شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) در ۳ بخش مداحی و نوحه‌خوانی، چاووش‌خوانی و لالایی‌خوانی به میزبانی استان ایلام در ایام اربعین حسینی سال جاری برگزار می شود./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار