معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در مدارس گفت: کلاس‌های درس روزانه ضدعفونی می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷ 05 September 2020

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در مدارس گفت: کلاس‌های درس روزانه ضدعفونی می‌شوند.

فیروز عسگری در این گفت وگو اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید ۲۱۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۹۰۰ مدرسه با رعایت دستورالعمل بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مشغول تحصیل می‌شوند.

به گفته وی، تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار در چهار مرحله برای ضدعفونی کردن به مدارس در اسفندماه، اردیبهشت ماه، وخردادماه و در آستانه بازگشایی مدارس تزریق شده است.

عسگری با اشاره به اینکه حضور دانش‌آموزان در کلاس درس با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و یک متر فاصله انجام می‌شود، تعدادی از مدارس که جمعیت و تراکم جمعیتی بالا دارند از تمام ظرفیت مدرسه استفاده می‌شود.

به گفته وی، دراین مدارس از ظرفیت بعدازظهر مدرسه نیز برای برگزاری کلاس درس استفاده می‌شود..

عسگری با اشاره به اینکه ۲۰۰مدرسه استان به خصوص در مناطق روستایی زیر ۵۰ نفر دانش آموز دارند، گفت: کلاس های درس با توجه به مساحت کلاس تقسیم بندی می‌شود.

وی اظهارداشت: حضور دانش‌آموزان در کلاس درس ۳۵ دقیقه است و تدریس برای گروه‌های که در مدرسه نیستند و همچنین پرسش و پیگیری امور تحصیلی دانش‌آموزان به صورت مجازی انجام می‌شود.

وی به فعال شدن مدرسه مجازی در استان اشاره کرد وگفت: این مدرسه توسط گروه‌های آموزشی راه‌اندازی و تولید محتوا شده و به زودی در شبکه شاد برای استفاده همکاران و دانش‌آموزان بارگذاری خواهد شد.

وی با تاکید براینکه حضور دانش‌آموزان در مدرسه اجباری نیست، گفت: دانش‌آموزان که بیماری زمینه‌ای دارند و یا به دلیل اینکه در اعضای خانواده فردی مبتلا به کروتا دارند و ترس و نگرانی برای ناقل بودن دارند، الزامی به حضور در مدارس وجود ندارد.

وی بیان کرد: دانش آموزان می توانند از بستر فضای آموزشی شبکه شاد و یا آموزش تلویزیونی پیگیر آموزش باشند.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

 

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار