با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛
آیین رونمایی از طرح « باشگاه کتابخوانان عاشورایی » با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 05 September 2020

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در خصوص این باشگاه گفت: خوانش، معرفی و ترویج کتاب های عاشورایی توسط تمامی گروه های سنی از ۱۱ محرم الحرام لغایت اربعین حسینی ۱۴۴۲ ه ق از مهمترین اقدامات این باشگاه خواهد بود .

وی در ادامه افزود: کلیه علاقه مندان می توانند از طریق مبادی ارتباطی که به زودی اعلام خواهد شد نسبت به عضویت در باشگاه اقدام نمایند.

 

کتابخانه های عمومی خراسان رضوی عزا خانه حسینی شدند

مدیر کل کتابخانه های همومی خراسان رضوی در این جلسه گفت :در سال جاری و در ایام محرم الحرام حسینی برنامه های بسیار فاخر و ویژه ای در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان انجام شد.

حجت الاسلام سبزیان ادامه دهد: برگزاری برنامه های فرهنگی با موضوع عزاداری حسینی در سرتاسر استان ، کتابخانه های عمومی را به عزا خانه حسینی تبدیل کرد.

وی از برگزاری برنامه سقاخانه کتاب در گناباد ، تکیه کتاب در سبزوار ، شب شعر احلی من العسل در جوین ، حسینیه کتاب در مشهد ، رشتخوار و فریمان ، سایه روشن عاشورا در تربت حیدریه در دهه اول محرم خبر داد.

سبزیان ادامه داد: در اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز حسینیه کتاب برای اولین بار در کشور افتتاح و با اجرای برنامه محفل سلوک عاشورایی شامل سخنرانی ، مداحی ، شعر خوانی آیینی و معرفی کتاب در دهه اول محرم الحرام در فضای مجازی ، گوشه ای از ارادت خود را به سید و سالار شهیدان ابا عبد الله الحسین ادا نمود . 

وی از اجرای طرح یک اربعین کتاب با معرفی کتاب توسط کتابداران و طرح باشگاه کتابخوانان عاشورایی با معرفی کتاب توسط مردم خبر داده و افزود اجرای این برنامه ها تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

 

 

کتابخانه های عمومی یکی از فاخر ترین مجموعه های فرهنگی کشور هستند.

 نماینده مردم مشهد و کلات و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم نهاد کتابخانه های عمومی کشور را یکی از ارزشمند ترین و فاخرترین مجموعه‌های فرهنگی کشور عنوان کرد.

 نصرالله پژمانفر ادامه داد: تاثیر برنامه ها و فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی اثرات پایدار در حوزه معارف و دانش افزایی کشور دارد.

 وی ادامه داد :اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در همین راستا و در سال جاری و در ایام کرونایی ، تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده است و شاید از معدود مجموعه های فرهنگی کشور بود که با نگاه مثبت برنامه هایی ارزشمند و تاثیرگذار در ایام شیوع ویروس کرونا انجام داد .

 

دسترس پذیری کتاب برای عموم مردم جهادی بزرگ است

نماینده مردم مشهد و کلات و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه مثبتی که نسبت به مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم وجود دارد گفت: پیگیری و حل مشکلات نهاد کتابخانه های عمومی از وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

باید دانشگاه کتاب ایجاد کنیم 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین بحرینی ادامه داد: از حضور در محفل فرهنگی و اثرگذار در اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی خوشحال هستیم.

وی ادامه داد: این برنامه ها و فعالیتها نقطه شروع حرکتهای فرهنگی بزرگ و تاثیر گذار است.

وی تاکید کرد: برنامه ای که امروز رونمایی شد و آغاز فعالیت باشگاه کتابخوانان عاشورایی است در واقع برنامه ای زمانبر است که به مناسبت ایام محرم آغاز شده و تاثیرات فرهنگی آن به مرور زمان نمایان خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اصل این گونه حرکتهای فرهنگی زمانبر است و اثرات فعالیتهای فرهنگی قابل بازیابی و اندازه گیری نیست .

وی ادامه داد: تلاش در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به هر میزان  ارزشمند است و هرچه رسوخ آن در بین آحاد مردم بیشتر باشد نتایج بیشتری خواهد داشت.

حجت الاسلام بحرینی ادامه داد: متاسفانه میزان مطالعه و کتابخوانی در کشور ما ارزشگذاری نمی شود و با ایجاد یک دانشگاه کتاب می توانبم این ارزش گذاری را عملی کنیم.

وی ادامه داد:در این دانشگاه کتاب ،کتابهای خوب و مفید در فضای مجازی در دسترس عموم قرار گرفته و میزان مطالعه هر شخص از کتابهای این دانشگاه معیار ارزش گذاری خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین بحرینی ایجاد این دانشگاه را با وجود تمام مشکلات ساختاری آن ممکن دانست.

 

ایجاد ویترین کتاب دغدغه رهبر معظم انقلاب است

نماینده مردم سبزوار ،جوین ،جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از تلاش و همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در جهت ترویج فرهنگ مطالعه تقدیر کرد.

علی اصغر عنابستانی گفت: در یکی از جلساتی که خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشان عدم وجود ویترین کتاب به عنوان جایگاهی برای معرفی کتاب خوب و مفید را از دغدغه های خود عنوان کردند.

وی ادامه داد: اگر این ویترین کتاب ایجاد شود ،جامعه نسبت به کتابهای مفید حساس خواهد شد.

عنابستانی تلاش در جهت ایجاد فضایی جهت حساس کردن جامعه در جهت معرفی کتابهای خوب را تلاشی ارزشمند عنوان کرد.

وی تاکید کرد: ایجاد ارزشگذاری در اجتماع با مطالعه کتاب میسر خواهد بود.

وی مطالعه و کتابخوانی را یک هنجار مثبت و خوب در جامعه دانست که هر چه حساسیت مردم نسبت به آن بیشتر باشد شاهد اثر بخشی فرهنگی بیشتری در جامعه خواهیم لود.

عنابستانی از فعالیتهای کتابخانه های عمومی در راستای عملیاتی شدن فرمایشات رهبر انقلاب بویژه در ایام محرم الحرام حسینی تقدیر کرد.

وی نگاه مجلس شورای اسلامی را نگاهی کاملا فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد:به لطف خداوند در مجلس شورای اسلامی با نگاهی مردمی و با اولویت تلاش در جهت پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگی نیز از جایگاه نهاد کتابخانه های عمومی دفاع خواهم کرد.

 

انتظار عمومی حمایت مجلس از نهادهای فرهنگی است

نماینده سبزوار ،جغتای،جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در ابتدای سال جاری در پیام رهبر معظم انقلاب اقتصاد و فرهنگ در کنار یکدیگر قرار گرفت و این امر اهمیت توجه به مقوله فرهنگ را دوچندان کرده است .

محبی ادامه داد: با تشکیل مجلس یازدهم و انتظار به جایی که از این مجلس در حل مشکلات و پیگیری امور ایجاد شده است امیدواریم رسیدگی به معظلات نهاد کتابخانه های عمومی نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مجلس یادآور شد: مسئولیت اصلی کتابخانه های عمومی پاسداشت یار مهربان است و این بدان معنایت که کتابهایی در سطح جامعه معرفی و ترویج شوند که هم یار باشند و هم مهربان باشند و جامعه را نسبت به وحدت و هم افزایی و بالابردن ایمان و اعتقادات مردم کمک کنند و اگر این اتفاق انجام شود ما به هدف متعالی خود در گسترش اهداف انقلاب و حذف کتابهای ضاله رسیده ایم.

محبی از ارتباط خود با مجموعه کتابداران و مسئولان کتابخانه های عمومی خبر داد و یادآور شد: همواره یکی از دغدغه های کتابداران مشکلات و معضلات موجود در مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور است که امیدواربم با پیگیری در مجلس این مشکلات و معضلات قانونی حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار