معاون شهردار قم با اشاره به اینکه تاکسی‌ها در قم با شیوع کرونا با مشکلات معیشتی روبه‌رو شده‌اند گفت: در ماه‌های اخیر استفاده مردم قم از ماسک در حمل ‌و نقل درون‌شهری افزایش‌ یافته است.
کد خبر: ۸۹۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۶ 05 September 2020

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان، با اشاره به وضعیت رعایت بهداشت در حمل ‌و نقل عمومی سطح شهر اظهار داشت: استفاده مردم قم از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حمل ‌و نقل درون‌شهری افزایش ‌یافته است.

معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری قم ابراز کرد: یکی از مشکلات عدم همراهی بخش خصوصی با سیستم حمل ‌و نقل است و در این ‌باره با مشکلاتی جدی در تأمین وسیله نقلیه در بخش اتوبوسرانی روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: در این ‌باره اخطارهای لازم را به رانندگان اتوبوس‌های بخش خصوصی داده‌ایم اما متاسفانه از میان 62 دستگاه از اتوبوس‌های قم که در بخش خصوصی فعال است، تنها 25 دستگاه در حال فعالیت بوده و همین امر سبب شده تا سیستم حمل ‌و نقل عمومی با مشکل روبه‌رو شود.

ذاکریان با بیان اینکه کمبود اتوبوس، زمینه افزایش مسافر در اتوبوس‌های درون‌شهری را به وجود آورده است، افزود: در این ‌باره برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ساماندهی وضعیت حمل‌ و نقل درون‌شهری اگر با مقاومت بیشتری از سوی رانندگان اتوبوس روبه‌رو شویم اقدامات دیگری انجام خواهیم داد.

وی در مورد وضعیت تاکسی‌های درون‌شهری نیز خاطرنشان کرد: تاکسی‌ها از وضعیت بهتری در حمل ‌و نقل عمومی برخوردارند و همراهی و مشارکت تاکسی‌داران قم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار خوب است.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: محلول‌های ضدعفونی به‌صورت روزانه در اختیار رانندگان تاکسی قرار می‌گیرد، ضمن اینکه در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط راننده و مسافران نیز آموزش‌های خوبی طراحی ‌شده که عمدتاً به‌صورت مجازی ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از دغدغه‌های رانندگان تاکسی قم با توجه به کاهش مسافر در ایام شیوع کرونا وضعیت معیشتی این قشر است که در این ‌باره تدابیری در جهت رفع مشکلات آن‌ها اندیشیده شده است.

ذاکریان با اشاره به آغاز سال تحصیلی اضافه کرد: در روز 15 شهریور امسال موضوع بازگشایی مدارس مطرح است و در حال حاضر نیز بازگشایی مدارس در قم به‌صورت مجازی است اما اگر شرایط مناسب شود و شاهد بازگشایی مدارس در سطح شهر باشیم، یکی از موضوعات مهمی که باید پیرامون آن به‌خوبی تدبیر شود، بحث سرویس مدارس و خدمت‌رسانی بهتر به خانواده‌ها است.

وی تصریح کرد: اگر قم در وضعیت نارنجی قرار بگیرد احتمالاً دو تا سه روز در هفته مدارس برقرار است و همین روند هماهنگ کردن سرویس مدارس به‌صورت چند روز در هفته و تعداد افرادی که از خدمات استفاده می‌کنند را نیازمند برنامه‌ریزی بهتری می‌کند.

معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری قم عنوان کرد: در این‌ باره جلسات متعددی برگزار شده است و سازمان تاکسیرانی و آموزش و پرورش تعاملاتی در زمینه برنامه‌ریزی بهتر داشته‌اند تا بتوانیم خدمات را به شکل بهتری ارائه دهیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار