حجت الاسلام مدبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در شرایطی هستیم که مردم با مشکلات معیشتی، اقتصادی، گرانی ها، بیماری و تحریم ها تحت فشار قرار دارند، گفت: از فردا بنا است سال تحصیلی جدید شروع شود که این مهم دغدغه بزرگی را برای خانواده ها از جهات مختلف به همراه دارد.
کد خبر: ۸۹۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 05 September 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:حجت الاسلام «محمدحسین مدبر» در خطبه های امروز نمازجمعه جهرم با قدردانی از زحمات کادر بهداشت و درمان شهرستان جهرم در عرصه مقابله با ویروس «کرونا» به لزوم رعایت توصیه های بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد و گفت: رعایت اصول بهداشتی در حالی ضروری بوده که ممکن است امسال پاییز سختی در انتظار داشته باشیم.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه رعایت فاصله گذاری فیزیکی، ماسک زدن، شستن دست ها و جلوگیری از تجمعات غیر ضروری، دورهمی ها و مسافرت ها تشکر عملی مردم از کادر درمان است، افزود: بار سنگین این دشمن ناپیدا که حرکاتش غیر قابل پیش بینی است روی دوش کادر درمان بوده و آنها در خط مقدم مقابله با کرونا هستند.

 

وی همچنین خواستار حمایت مسئولان از مدافعان سلامت شد و تصریح کرد: آن دسته از پزشکانی که در مراکز درمان دولتی مشغول به فعالیت بوده و از آنها مالیات های کلان گرفته شده و گاهی نیز دست مزدشان با تاخیر 11 ماهه پرداخت می شود، توقع حمایت مسئولان در شرایط کنونی دارند.

 

حجت الاسلام مدبر ادامه داد: لازم است وزارت بهداشت در رسیدگی به مطالبات و رفع مشکلات کادر درمان کوشا باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در شرایطی هستیم که مردم با مشکلات معیشتی، اقتصادی، گرانی ها، بیماری و تحریم ها تحت فشار قرار دارند، گفت: از فردا بنا است سال تحصیلی جدید شروع شود که این مهم دغدغه بزرگی را برای خانواده ها از جهات مختلف به همراه دارد.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه بخشی از بار آموزشی فرزندان روی دوش خانواده ها است، عنوان کرد: شبکه اجتماعی دانش آموزان اقدام بایسته و شایسته ای است که از سوی مسئولان آموزش و پرورش ایجاد شده اما لازم است ساز و کارهای لازم برای آن اندیشیده شود.

 

وی با تاکید بر ضرورت مهیاسازی آموزش‌ها و ابزار لازم برای استفاده از این شبکه مجازی ویژه دانش آموزان، تصریح کرد: ابزار معمول برای استفاده از این شبکه یک گوشی هوشمند است که بعضاً خانواده ها به خاطر مشکلات معیشتی از تامین این ابزار با قیمت گزاف با مشکل مواجه هستند.

 

حجت الاسلام مدبر همچنین با اشاره به اینکه نباید دانش آموزی به خاطر نداشتن این ابزارهای آموزشی از تحصیل باز بماند از خیران و مسئولان خواست تا در تهیه گوشی های هوشمند یاری گر خانواده های کم بضاعت باشند.

 

وی دغدغه دیگر خانواده ها در ابتدای سال تحصیلی جدید را مسئله سلامت فرزندان عنوان کرد و خواستار رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم و تدابیر ویژه مسئولان برای تغییر هر چه زودتر شرایط و بهبودی حال جامعه شد.

 

امام جمعه جهرم در پایان ضمن قدردانی از مردم جهت برگزاری باشکوه عزاداری دهه اول محرم به خصوص در روز تاسوعا و عاشورای حسینی، از هیئت های مذهبی، نهادها، ادارات و ارگان هایی که در برافراشته ماندن علم عزای امام حسین (ع)، کمک کردند، تقدیر و تشکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار