یک منبع صهیونیستی مدعی شد که دولت بحرین نیز بزودی همچون امارات با رژیم تل آویو سازش خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ 03 September 2020

یک مقام «عالی‌رتبه» صهیونیستی به شبکه «کان» گفت که دولت بحرین بزودی عادی‌سازی روابط خود با رژیم تل آویو را اعلام خواهد کرد.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، او مدعی شد که این اقدام بحرین بلافاصله پس از امضای توافق سازش میان امارات و اسرائیل که پیش بینی ‌شود در ۱۳ سپتامبر صورت گیرد، انجام خواهد شد.

به گفته وی، دولت آمریکا تلاش دارد تا پیش از پایان سال میلادی جاری توافق سازش میان امارات و اسرائیل امضاء شود و تل آویو نیز خواهان همکاری بیشتر با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بخصوص در عرصه امنیتی و تجاری است.

به نوشته وبگاه خبری عرب۴۸، بعید است که بحرین که همپیمان مورد اعتماد ریاض و میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکاست، بدون چراغ سبز دولت سعودی وارد عرصه سازش با تل آویو شود، همانگونه که امارات نیز موافقت سعودی‌ها را با خود به همراه داشت. ریاض چندی پیش حریم هوایی خود را به روی هواپیمای اسرائیلی به مقصد امارات باز کرد.

در همین حال درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای برپایی نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب جهت بررسی اقدام امارات رد شده و بحرین از جمله کشورهایی است که با درخواست مخالفت کرده است. همزمان برخی کشورهای عربی تلاش دارند رهبران فلسطینی برای پذیرش طرح موسوم به «معامله قرن» تحت فشار بگذارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار