رئیس هیات نظارت انتخابات استان البرز با بیان اینکه تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا آغاز می‌شود گفت: هیچ یک از نامزدها در دور دوم نباید ستادی داشته باشند و باعث تجمع مردم شوند. این امر تخلف محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 01 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» سید رضا نورالهی با اشاره به اینکه دور دوم انتخابات مجلس یازدهم ۲۱ شهریور برگزار می‌شود، اظهار کرد:  بنا بود این انتخابات ۲۹ فروردین برگزار شود ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا به ۲۱ شهریور موکول شد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم فرایند رد صلاحیت وجود ندارد و صرفا مردم باید در پای صندوق‌های رای حاضر و به نامزد مورد نظر خود رای دهند.

وی توضیح داد: در مرحله دوم دیگر رسیدن تعداد آراء به ۲۰ درصد شرکت کنندگان لحاظ نیست و هر نامزدی که بیشترین رای را بیاورد به خانه ملت راه پیدا می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه با تبلیغات غیرقانونی نامزدها برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد، اضافه کرد: هیچ یک از نامزدها در دور دوم نباید ستادی داشته باشند و باعث تجمع مردم شوند. این امر تخلف محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: اغلب تبلیغات این دوره به صورت مجازی و یا از درگاه صدا و سیمای استانی انجام می شود به این شکل که هر یک از نامزدها یک برنامه ۳۰ دقیقه ای تهیه می کنند که پنج دقیقه از آن به معرفی خود و مابقی به ارائه برنامه‌ها اختصاص دارد.

نورالهی گفت: این برنامه‌ها سه مرحله از طریق سیما و سه مرحله نیز از صدای استان پخش می شود.

وی اضافه کرد: تبلیغات نامزدها از ۸ صبح پنجشنبه ۱۳ شهریور آغاز و تا ۸ صبح پنجشنبه بیستم همین ماه ادامه دارد.

این مسئول با اشاره به شرایط کسانی که واجد شرایط رای در مرحله دوم هستند، افزود: کسانی که به هر دلیلی در مرحله اول موفق به دادن رای نشده‌اند و علاوه بر این با توجه به اینکه نامزدهای حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در حال رقابت برای ورود به مجلس هستند کسانی که در مرحله اول رای گیری در این حوزه‌ها رای داده اند مجاز به رای مجدد هستند.

رئیس هیات نظارت انتخابات استان البرز با بیان اینکه تعداد صندوق های رای در مرحله دوم کم نمی شود، گفت: برای رعایت فاصله اجتماعی و حفظ سلامت مردم در این مرحله از تعداد صندوق های رای کم نمی‌شود ولی به طور قطع تعداد ناظران و مجریان تعدیل خواهد شد.

نورالهی ادامه داد: بهتر است رای دهندگان خودکار شخصی به همراه داشته باشند و در این مرحله نیازی به انگشت زدن به استامپ نیست و با کارت ملی امکان رای دهی وجود دارد.

وی گفت: وظیفه ماست تا شرایط حضور مردم در پای صندوق های رای را با کمترین استرس فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار